دیدار استاندار آذربایجان شرقی با رئیس فدراسیون اسکی با موضوع پیست اسکی سهند

نشست استاندار آذربایجان شرقی با رئیس فدراسیون اسکی با موضوع پیست اسکی سهند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی، در این نشست استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر رفع مشکلات حقوقی واگذاری پیست اسکی سهند به بخش خصوصی، ابراز امیدواری کرد با احیا و فعالیت مجدد این پیست، ظرفیت‌های استان در حوزه ورزش ارتقا یافته و زمینه مناسب برای فعالیت ورزشکاران و علاقه‌مندان ورزش اسکی فراهم شود.


دکتر محمدرضا پورمحمدی در دیدار با رئیس فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به ظرفیت‌ها و سابقه درخشان استان آذربایجان شرقی در عرصه ورزش، گفت: ورزش از زوایای مختلف کارکردهای مثبتی دارد و باید غفلت‌های گذشته در این حوزه را جبران کنیم.
 
وی با اشاره به تأثیرات ورزش در حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی، گفت: توسعه با توجه به محوریت تبریز و آذربایجان شرقی در حوزه ارتباطات با کشورهای همسایه، توسعه روابط فرهنگی و ورزشی با این کشورها می‌تواند موجب پایداری مناسبات تجاری و اقتصادی شود.
 
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های اقلیمی و آب‌وهوایی استان برای توسعه ورزش اسکی، گفت: اسکی علاوه بر اینکه یک ورزش مفرح و پرطرفدار است، از نظر گردشگری نیز می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی باشد.
 
وی با بیان اینکه باید از داشته‌ها و امکانات خود به بهترین شکل استفاده کنیم، افزود: ما در استان بخش خصوصی توانمندی داریم که می‌تواند در این حوزه سرمایه‌گذاری کند و مدیریت اجرایی استان نیز از هیچ کمکی در این زمینه فروگذار نخواهد کرد.
 
پورمحمدی با قدردانی از تلاش مسئولان امر برای احیا و راه‌اندازی مجدد پیست اسکی سهند، خواستار اهتمام جدی فدراسیون اسکی برای حل مشکلات حقوقی برای واگذاری این پیست به بخش خصوصی و همچنین تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای فعالیت مجدد این پیست شد.
 
رئیس فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران هم در این دیدار با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی با طبیعت چهار فصل خود یک ظرفیت بسیار خوب برای توسعه ورزش است، افزود: انتظار داریم که این استان پایگاه دوم ورزش اسکی در کشور باشد.
 
عباس نظریان با اشاره به اینکه تنها 5 یا 6 استان ظرفیت توسعه ورزش اسکی را دارند، گفت: امیدواریم با حمایت‌های مسئولان و همت بخش خصوصی، شاهد میزبانی تبریز از مسابقات اسکی در سطح بین‌المللی باشیم و این استان یکی از کانون‌های توسعه این ورزش در کشور باشد.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه همه تجهیزات ورزش اسکی با هزینه زیاد از خارج از کشور وارد می‌شود، افزود: می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های بالای استان آذربایجان شرقی در حوزه صنعت، بخشی از این تجهیزات را در داخل تولید کنیم.
 
ایوب بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و محمدباقر هنربر رئیس هیأت اسکی استان هم در این دیدار گزارشی از اقدامات انجام‌شده برای احیا و راه‌اندازی مجدد پیست اسکی سهند و حل مشکلات حقوقی واگذاری این پیست به بخش خصوصی ارائه کردند.

همچنین الهام معنوی نژاد سرپرست کمیته حقوقی فدراسیون اسکی نیز در این نشست حضور داشت.


انتهای پیام

  • 22:24
  • 1400/01/18
  • 12833