استاندار اردبیل: پیست‌های اسکی گردشگری را در استان اردبیل از تک فصلی خارج می‌کنند

استاندار اردبیل می گوید با اجرا و بهره برداری چندین پروژه پیست اسکی روی برف و روی چمن، گردشگری تک فصلی در این استان پایان یافته و طبیعت بکر منطقه میزبان گردشگران خواهد بود.

به گزارش رابط عمومی فدراسیون اسکی و به نقل از خبرگزاری ایرنا، اکبر بهنامجو در جریان بازدید از پیست اسکی آلوارس سرعین اظهار کرد: پروژه‌های توسعه پیست اندبیل در خلخال، شابیل در مشگین‌شهر، فندقلو در نمین و پیست آلوارس در سرعین با هدف افزایش گردشگران در نقاط و فصول مختلف سال در حال اجرا هستند.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود با به نتیجه رساندن این پروژه‌ها زمینه میزبانی استان از مسافران و گردشگران در روزهای پساکرونایی فراهم شود. زیرساخت‌های لازم در مسیر پیست آلوارس سرعین مهیا شده و با تلاش سرمایه‌گذار این طرح تله‌سیژ نصب و ساختمان اولیه برای استقرار گردشگران نیز آماده شده است.

استاندار اردبیل خاطر نشان کرد: در خصوص اجرای راه و جاده دسترسی به پیست نیز بخشی از راه در سال گذشته زیرسازی و آماده شده و تا دو ماه آینده سه کیلومتر از جاده نیز تحویل داده می‌شود.

بهنامجو با بیان اینکه تامین اعتبار خوبی نیز برای این مسیر انجام شده است، افزود: یک پل بزرگ نیز در مسیر وجود دارد که عملیات اجرایی آن تا شهریورماه تمام می‌شود. بخشی از مسیر ارتباطی آلوارس به سرعین نیز در سال گذشته آسفالت و امسال نیز اجرای آن ادامه پیدا می‌کند.


انتهای پیام

  • 16:24
  • 1400/02/04
  • 19408