مشروح مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون اسکی

مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران با انتخاب دکتر عباس نظریان به عنوان ریاست فدراسیون به پایان رسید.

مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران با انتخاب دکتر عباس نظریان به عنوان ریاست فدراسیون به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی، صبح روز چهارشنبه 17 دی ماه مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون اسکی به ریاست دکتر مهدی علی‌نژاد با حضور 28 عضو مجمع برگزار شد و در پایان عباس نظریان با کسب 23 رای به عنوان رئیس فدراسیون اسکی انتخاب شد. در این انتخابات امیر غفرانی 3 رای و جواد شهلایی 2 رای را کسب کردند و احسان میرزاده نیز از حضور در این انتخابات انصرف داد.

مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون اسکی با قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز شد و بهرام ساوه‌شمشکی دبیر مجمع ضمن خیر مقدم به حاضرین از سه نامزد حاضر در این انتخابات دعوت نمود تا برنامه‌خود را ارائه دهند.
 سپس با انجام رای‌گیری محمد یزدان‌پناه از بین روسای هیأت‌های استانی و صادق کلهر از میان نمایندگان دستگاه‌های مدعو، مربیان، داوران، باشگاه‌ها و ورزشکاران به عنوان ناظرین بر فرآیند رای‌گیری انتخاب شدند.
با آغاز فرآیند رای‌گیری، ریاست مجمع، نماینده کمیته ملی المپیک، 15 هیات اسکی، سه نماینده ورزشکاران، نماینده داوران، دو نماینده باشگاه‌ها، نماینده مربیان، نماینده ورزش نیروهای مسلح، نماینده ورزش کارگری، نماینده ورزش دانشگاهی، نماینده ورزش دانش‌آموزش رای خود را به صندوق انداختند و پس از شمارش آرا عباس نظریان با کسب اکثریت قاطع آرای ماخوذه برای چهار سال به عنوان ریاست فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

پس از پایان شمارش آرا، عباس نظریان پس از انتخاب به عنوان ریاست فدراسیون اسکی ضمن تشکر و قدرانی از اعضای مجمع، اظهار کرد: تلاش می‌کنم فدراسیونی پویا، مسئولیت‌پذیر، توامند و با ظرفیت داشته باشیم و از منابع انسانی و طبیعی برای توسعه ورزش اسکی بهره ببریم. از سایر نامزدها نیز دعوت می‌کنم ظرفیت‌های خود را برای پیشرفت اسکی و کمک به فدراسیون به کار ببندند.

کورش صبوریان سرپرست فدراسیون اسکی نیز در سخنانی اظهار کرد: از وزیر ورزش و جوانان و معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای برای اعتماد به اینجانب جهت حضور در فدراسیون اسکی تشکر می‌کنم و امیدوارم در این مدت زمان کوتاه وظیفه‌ای که بر عهده من بوده را به خوبی انجام داده باشم. از تمامی هیات‌های اسکی استانی نیز تشکر می‌کنم و با تبریک به جناب آقای نظریان، برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.

دکتر مهدی علی‌نژاد معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان نیز در پایان مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون اسکی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامی‌داشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: تبریک می‌گویم به جناب آقای دکتر نظریان برای انتخاب به عنوان ریاست فدراسیون اسکی و تشکر می‌کنم از آقای افتخاری برای حضور در دوره چهار ساله ریاست فدراسیون اسکی و از جناب آقای صبوریان برای امانت‌داری در دوره سرپرستی نیز تشکر و قدرانی دارم.

وی افزود: مجموعه اسکی، مجموعه‌ای دیرپا، قدیمی و باریشه است ولی واقعیت این است که در حوزه قهرمانی، آن جایگاهی که باید در ورزش اسکی پیدا کنیم، کسب نکرده‌ایم و فاصله زیادی داریم. اعتقاد دارم این ورزش زیبا و مفرح علاوه بر طرفدارانی که در میان خانواد‌ه‌ها دارد با یک برنامه می‌تواند در حوزه قهرمانی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. از دکتر نظریان توقع دارم پس از اتمام 4 سال ریاست ایشان شراط بهتری در حوزه قهرمانی داشته باشیم و در رویدادهایی که حاضر می‌شویم تنها نظاره گر دیگران نباشیم، برای این منظور باید برنامه منسجم داشته باشیم.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به نیاز ورزش به مثلث قهرمانی خاطرنشان کرد: مثلث قهرمانی شامل ورزشکار خوب، مربی و امکانات است و در این میان استعدادیابی بسیار مهم است. انتخاب درست ورزشکاران در حوزه‌های ملی و داشتن مربیان با دانش روز و توامند بسیار مهم است و لازمه این برای تربیت نیروهای انسانی در حوزه مربیگری داشته باشیم و آموزش‌های آموزش مداوم داشته باشیم و این فرصت باید از سوی فدراسیون فراهم شود و امکانات مناسب نیز در این راستا باید فراهم شود.

دکتر علی‌نژاد با تاکید بر همراهی و کمک تمامی بخش‌ها برای پیشرفت ورزش اسکی خاطرنشان کرد: باید همه به یکدیگر کمک کنیم و با یک کار جمعی از سوی وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، هیات‌های استانی، ورزشکاران، مربیان، باشگاه‌ها و دستگاه‌هایی که در کنار ما هستند سبب رشد و توسعه ورزش اسکی شویم. اگر دست به دست هم دهیم امکان توفیق و موفیقت وجود دارد و توقع دارم در حوزه فهرمانی یک برنامه مسنجم و پویا در ورزش اسکی داشته باشیم و برنامه‌های ارائه شده از سوی جناب آقای نظریان در راستای این هدف باشد.

وی خاطرنشان کرد: نهایت تمامی امور باید به مدال ختم شود و اگر به مدال رسیدیم جهشی در کارها و امور دیگر ایجاد می‌شود. همیشه قله‌ها سبب تحریک افراد می‌شود و به خاطر آن به دامنه می‌آیند تا به قله بروند. وزارت ورزش و جوانان در کنار ریاست جدید فدراسیون اسکی است. ما المپیک زمستانی 2022 را در پیش داریم و رویدادهای دیگر مانند بازی‌های زمستانی آسیایی و المپیک زمستانی جوانان نیز از دیگر رویدادهای پیش رو است و برای حضور در این رویدادها باید برنامه داشته باشیم و هدف‌مند عمل کنیم.

دکتر علی‌نژاد با تاکید بر توجه به سایر ورزش‌های زمستانی افزود: در حوزه ورزش‌های زمستانی در ایران ما فقط ورزش اسکی را فعال داشتیم و در سالهای اخیر نیز شاهد فعالیت رشته هاکی روی یخ هستیم و دیگر رشته‌های زمستانی فعال نیست و خوب است که فدراسیون نگاهی به دیگر رشته‌های زمستانی داشته باشد و این یک ماموریت جدید برای آقای نظریان است. بی شک رای قاطع به جناب آقای نظریان یک فرصتی بوجود می‌آورد تا از این انسجام و همدلی ورزش اسکی به موفقیت دست یابد.

انتهای پیام

  • 05:55
  • 1399/11/07
  • 104997