نظریان: امیدوارم نتایج المپیک زمستانی جوانان بهتر از دوره‌های قبل باشد

رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی ابراز امیدواری کرد که کاروان اعزامی به المپیک زمستانی جوانان بتواند نتایج خوبی در رویداد پیش‌رو کسب کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی، عباس نظریان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره اعزام 5 ورزشکار به بازی‌های المپیک زمستانی جوانان اظهار داشت: چهارمین دوره المپیک زمستانی جوانان قرار است از 19 ژانویه (29 دی ماه) به میزبانی کشور کره جنوبی برگزار شود و کاروان ایران با 5 ورزشکار شامل دو سهمیه در آلپاین و سه سهمیه در صحرانوردی در این رویداد شرکت خواهد کرد. سارینا احمدپور و علی بلوکات در اسکی آلپاین و پرستو آبسالان، ملیکا میرزایی و امیرمحمد ابوالحسن‌زاده در اسکی صحرانوردی نمایندگان کشورمان در این دوره از بازی‌ها هستند که امیدواریم نتایج خوبی بگیرند.

وی افزود: این 5 ورزشکار به همراه سمانه بیرامی باهر مربی تیم صحرانوردی و امید تیر مربی تیم آلپاین، قرار است امروز راهی کره جنوبی شوند تا در کمپ 10 روزه‌ای که از طرف کمیته المپیک کره جنوبی و فدراسیون اسکی این کشور ایجاد شده، شرکت کنند و با آمادگی بیشتری در المپیک زمستانی به میدان بروند. هزینه‌های این کمپ از سوی میزبان پرداخت شده و به منظور ایجاد فضایی بهتر برای اسکی‌بازان جوان پیش از آغاز رویداد اصلی است.

رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی درباره شرایط این پنج ورزشکار عنوان کرد: دوره‌های آمادگی جسمانی در تابستان به میزبانی تبریز انجام و اردوهایی در تهران، شهرهای شمالی برگزار شد. سارینا احمدپور و علی بلوکات دو ملی‌پوش آلپاین کشورمان یک ماه در اتریش حضور داشتند و در کمپ این کشور و چند مسابقه شرکت کردند که هفته گذشته به ایران بازگشتند. در صحرانوردی نیز 3 نماینده ایران راهی قزاقستان شده بودند تا در یک کمپ مشترک شرکت کنند و چند مسابقه هم بدهند، اما این برنامه‌ها به دلیل برودت شدید هوا که حتی برای سایر اسکی‌بازان نیز غیر قابل تحمل بود، لغو شد و آنها به ایران بازگشتند و تمرینات خود را در ایران ادامه دادند.

نظریان درباره پیش‌بینی‌ عملکرد کاروان ایران گفت: در المپیک نتایج خوبی نگرفتیم، اما امیدوارم نسل جدید اسکی‌بازان ایران با این اردوها و برنامه‌ریزی‌ها بتواند عملکرد خوبی داشته باشد و عملکرد بهتری نسبت به دوره‌های قبلی ثبت کند.

وی عنوان کرد: از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش تشکر می‌کنم که حمایت‌های لازم را از اسکی انجام می‌دهند. بدون شک این حمایت‌ها می‌تواند ثمرات خوبی برای آینده ایران داشته باشد.

  • 09:53
  • 1402/10/06
  • 1778