برگزاری مراسم روز جهانی برف

حضور رئیس فدراسیون در پیست اسکی توچال

مراسم روز جهانی برف در پیست‌های اسکی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی، جشنواره روز جهانی برف (World snow day) روز پنجشنبه نهم بهمن ماه در پیست‌های اسکی برگزار شد.

امسال به دلیل همزمانی شانزدهم ژانویه (٢٧ دی ماه)، روز ثبت شده در تقویم جهانی جشنواره روز جهانی برف با ایام فاطمیه تصمیم به برگزاری این رویداد در تاریخ نهم بهمن ماه گرفته شد.

جشنواره روز جهانی برف امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت محدود و نمادین و با رعایت‌ شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

دکتر عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی نیز در پیست اسکی توچال یکی از پیست‌های میزبان مراسم روز جهانی برف حضور یافت.

رئیس فدراسیون اسکی در این مراسم اظهار کرد: باید از تمامی عزیزانی که علاقه‌مند بودند برای شرکت در این مراسم عذرخوانی کنم، زیر به دلیل شیوع ویروس کرونا عملا امکان برگزاری پر تعداد مراسم روز جهانی برف در پیست‌ها میسر نبود.

وی با تاکید بر برنامه‌‌ریزی فدراسیون برای حوزه همگانی ورزش اسکی، خاطرنشان کرد: روز جهانی برف یکی از برنامه‌های ویژه فدراسیون اسکی در راستای همگانی نمودن ورزش اسکی است. گرچه گسترش عرصه همگانی در ورزش اسکی بسیار دشوار است اما تا آنجا که بتوانیم تلاش خواهیم کرد تا خانواده‌ها را ورزش اسکی آشنا کنیم. همچنین برای علاقه‌مند نمودن کودکان و نوجوانان به ورزش اسکی و فعالیت در راستای استعدادیابی برنامه‌ریزی گسترده‌ای در نظر گرفته شده است.

در این مراسم عیسی ساوه شمشکی نایب رئییس کنفدراسیون اسکی آسیا، مرتضی ساوه شمشکی رئیس هیات اسکی استان تهران، روح الله امداد مدیرعامل مجموعه توچال و جمعی از مربیان اسکی نیز حضور داشتند.

مراسم روز جهانی برف در پیست‌های اسکی توچال و دربندسر استان تهران، آلوارس استان اردبیل، فریدونشهر استان اصفهان، شیرباد استان خراسان رضوی، پیام استان آذربایجان شرقی، پاپایی استان زنجان برگزار شد.

  • 20:30
  • 1399/11/17
  • 25425