نگاهی به سوابق چهار نامزد ریاست فدراسیون بین‌المللی اسکی

روز چهارم ژوئن ۲۰۲۱ (چهاردهم خردادماه ۱۴۰۰) انتخابات فدراسیون بین‌‌المللی اسکی (FIS) به صورت آنلاین برگزار خواهد تا تکلیف کرسی ریاست این فدراسیون مشخص شود.

جیان فرانکو کاسپر پس از ۲۳ سال عهده‌ داشتن ریاست فدراسیون بین‌المللی اسکی در نهایت حدود دو سال پیش اعلام بازنشستگی کرد، اما به دلیل پیش آمدن پاندمی کرونا برگزاری انتخابات برای تعیین جانشینی او به تعویق افتاد .

یورش لمن، یوهان الیاش ، متس آریس و سارا لوئیس چهار نامزد کسب کرسی ریاست فدراسیون بین‌المللی اسکی و جانشینی کاسپر هستند.

روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی در ادامه نگاهی به سوابق چهار نامزد کسب کرسی ریاست فدراسیون بین‌المللی اسکی دارد.


متس آریس
متس آریس متولد سال ۱۹۶۷ میلادی است. او در سال ۲۰۱۰ به شورای فدراسیون بین‌المللی اسکی پیوست و در سال ۲۰۱۸ به عنوان نایب رئیس این شورا فعالیت خود را ادامه داد و در همان سال به عنوان خزانه‌دار و رئیس بخش مالی فدراسیون بین‌‌المللی اسکی مشغول به فعالیت شد.

آریس مدیر و عضو هیات مدیره SkiStar است و در سال ۲۰۱۸ به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک سوئد انتخاب شد. وی همچنین از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ به عنوان دبیر و از سال ۲۰۰۸ از ۲۰۱۸ به عنوان رئیس انجمن اسکی سوئد فعالیت خود را دنبال کرد.

این نامزد کسب کرسی ریاست فدراسیون بین‌‌المللی اسکی سال‌ها در عرصه قهرمانی به ورزش اسکی پرداخت تا اینکه به دلیل آسیب‌دیدگی مجبور به کناره‌گیری از ورزش قهرمانی شد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد در حوزه مدیریت بازرگانی و اقتصاد است.

 

یوهان الیاش
یوهان الیاش متولد سال ۱۹۶۲ میلادی است و از ۲۵ سال پیش تاکنون در یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات ورزشی جهان یعنی HEAD فعالیت خود را دنبال می‌کند.

او در کنار فعالیت در بخش‌های اقتصادی ورزش، از سال‌ها پیش به عنوان مشاور تغییرات اقلیمی، انرژی‌های پاک و محیط زیست در کنار دولت انگلیس حضور دارد و در حال حاضر نیز رئیس اندیشکده سیاسی و انجمن استراتژی جهانی است. الیاش همچنین در بنیاد‌ها و نهادهای مختلف بین‌المللی با موضوع صلح و عدالت فعالیت داشته و دارد.

الیاش در حال حاضر از سوی انجمن اسکی بریتانیا به عنوان نامزد ریاست فدراسیون بین‌المللی اسکی در انتخابات حضور دارد.

 

یورش لمن
این نامزد کسب کرسی ریاست فدراسیون بین‌‌المللی اسکی متولد ۱۹۶۹ است و از سال ۲۰۰۸ ریاست Swiss-Ski  مهم‌ترین ارگان ورزش اسکی در کشور سوئیس را عهده‌دار است. لمن حدود ۱۰ سال در مسابقات جام‌جهانی اسکی آلپاین به عنوان ورزشکار حضور یافت و عضو تیم ملی اسکی سوئیس نیز بوده است.

وی در سال ۱۹۹۳ میلادی موفق به کسب مدال طلای رقابت‌های جام‌جهانی اسکی آلپاین به میزبانی موریکا در رشته دانهیل شد و علاوه بر این در سال ۱۹۸۷ نیز در رقابت‌های قهرمانی جهان جوانان موفق به کسب مدال شد. یورش لمن به عنوان مفسر در شبکه یورو اسپورت نیز فعالیت دارد. وی دکترای اقتصاد از دانشگاه زوریخ دارد و به زبان‌های آلمانی، انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی تسلط دارد و مدیرعامل و سهامدار گروه سیمیلاسان است.

نکته قابل توجه این است که همسر لمن نیز از اسکی‌بازان سرشناس رشته فری‌استایل جهان است که در سال ۱۹۸۶ موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان شد.

 

سارا لوئیس
سارا لوئیس متولد ۱۹۶۴ میلادی است و بیش از ۲۰ سال سابقه دبیرکلی فدراسیون بین‌المللی اسکی را در کارنامه خود دارد. او از ۵ سالگی اسکی را آغاز کرد و در المپیک زمستانی ۱۹۸۸ به عنوان نماینده بریتانیا حاضر شد.

این نامزد کسب کرسی ریاست فدراسیون بین‌المللی اسکی مدتی را به عنوان رئیس بخش آلپاین انجمن ملی اسکی بریتانیا سپری کرد و از سال ۱۹۹۴ به فدراسیون بین‌المللی اسکی پیوست.

لوئیس همچنین به عنوان دبیرکل انجمن فدراسیون‌های بین‌المللی ورزش‌های زمستانی (AIOWF) و رئیس ناظران مستقل آژانس جهانی ضد دوپینگ در بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن سابقه فعالیت دارد.

در سال ۲۰۱۸، ملکه الیزابت به لوئیس به دلیل خدماتش به ورزش در کاخ باکینگهام، عنوان افسر والامقام امپراتوری بریتانیا(OBE) را اهدا کرد.

انتهای پیام

  • 19:18
  • 1400/03/10
  • 18820