برگزاری نشست ستاد بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲

نشست ستاد بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی و به نقل از کمیته ملی المپیک، پس از دستور دکتر سید رضا صالحی‌امیری ریاست کمیته ملی المپیک در نشست هیئت رئیسه فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی مبنی بر تشکیل هرچه سریع‌تر ستاد بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن، نخستین نشست این ستاد با حضور دکتر سید نصرالله سجادی مشاور عالی رئیس کمیته ملی المپیک، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته المپیک، فرید فتاحیان مدیر روابط بین‌الملل کمیته ملی المپیک، دکتر عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی، سید عبدی افتخاری عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک و عضو هیئت رئیسه فدراسیون، بهرام‌ ساوه‌شمشکی دبیر فدراسیون و دکتر سارا مهرانی مدیر واحد همبستگی کمیته ملی المپیک عصر روز دوشنبه ۲۲ شهریورماه برگزار شد.

در این نشست که در سالن جلسات کمیته ملی المپیک برگزار شد، دکتر سید نصرالله سجادی مشاور عالی رئیس کمیته ملی المپیک تشکیل ستاد بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ را گامی مهم در راستای اعزام تیم ایران با بهترین کیفیت به این رویداد عنوان نمود و اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا حمایت خوبی از تیم ملی اسکی ایران و نفرات نهایی اعزامی به المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن از سوی کمیته ملی المپیک صورت پذیرد و اسکی‌بازان دغدغه‌ای برای برگزاری اردوهای آماده‌سازی و اعزام به المپیک زمستانی نداشته باشند.

دکتر سجادی خاطر نشان کرد: هم در بخش برگزاری اردوهای آماده‌سازی و هم در زمینه اعزام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا ملی‌پوشان ایران در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ بدون مشکل و با بهترین شرایط راهی این رویداد شوند.

مشاور عالی رئیس کمیته ملی المپیک، افزود: بازی‌های المپیک زمستانی اهمیت بسیار زیادی در جهان دارد و فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی نیز باید به سمتی پیش برود که بتواند با سهمیه‌های بیشتری در این رویداد مهم حضور یابد و برنامه‌ریزی‌ها باید به سمتی پیش برود که نتایج اسکی‌بازان ایران در المپیک بهتر شود.

در ادامه بهرام ساوه‌شمشکی دبیر فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی ضمن قدردانی از حمایت‌های کمیته ملی المپیک از اسکی‌بازان ایران در مسیر المپیک زمستانی، گزارشی از نحوه کسب سهمیه المپیک زمستانی ۲۰۲۲ و آخرین شرایط سهمیه‌های ایران در این رویداد ارائه نمود.

در بخش دیگر این نشست دکتر عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی نیز با اشاره به پیگیری‌های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان برای حضور اسکی‌بازان ایران در المپیک زمستانی، اظهار کرد: خوشبختانه دکتر صالحی‌امیری همواره نگاهی مثبت و حمایتی از ورزش اسکی داشتند و در نشست هیئت رئیسه فدراسیون نیز بر این حمایت تاکید نمودند و از زحمات ایشان و وزیر محترم ورزش و جوانان قدردانی و تشکر می‌نمایم.

وی افزود: برگزاری نشست ستاد بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ نشان از اهمیت این رویداد و پیگیری‌های ارزشمند دکتر صالحی‌امیری دارد و از زحمایت عزیزان ستاد بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ تشکر می‌کنم. تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا بتوانیم نتایجی بهتر از دوره گذشته در المپیک زمستانی پیش رو کسب کنیم.

رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم تا تیم اعزامی ایران با بهترین کیفیت در رویداد مهم المپیک زمستانی حضور یابد و با حمایت‌های کمیته ملی المپیک، قطعا اسکی‌بازان اعزامی با بهترین شرایط راهی مهم‌ترین رویداد ورزش‌های زمستانی جهان خواهند شد.

پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته المپیک نیز در این نشست اظهار کرد: بر اساس برنامه‌‌ای که فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی در اختیار ما قرار می‌دهد بهترین شرایط را برای برپایی اردوهای آماده‌سازی اسکی‌بازان فراهم خواهیم کرد.

وی ادامه داد: کمیته ملی المپیک از هیچ تلاشی برای حمایت از اسکی‌بازان اعزامی به المپیک زمستانی ۲۰۲۲ دریغ نخواهد کرد و امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم شاهد سهمیه‌های بیشتر و نتایج بهتر در المپیک زمستانی باشیم.

فرید فتاحیان رئیس روابط بین‌الملل کمیته ملی المپیک نیز در این نشست اظهار کرد: ثبت‌نام اولیه المپیک زمستانی ۲۰۲۲ بر اساس فهرست نفرات ارسالی از سوی فدراسیون توسط کمیته ملی المپیک صورت پذیرفته است و بر اساس برنامه‌‌ریزی انجام گرفته همه اقدامات مقدماتی طبق زمان‌بندی تا کنون انجام شده است.

وی افزود: با نهایی شدن نفرات اعزامی به المپیک زمستانی ۲۰۲۲ نیز برنامه‌ریزی برای سفر این عزیزان و اقامت در دهکده بازی‌های المپیک از سوی کمیته ملی المپیک انجام می‌پذیرد و اسکی‌بازان اعزامی و کادر همراه دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

سید عبدی افتخاری عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک نیز با اشاره اهمیت بازی‌های المپیک، گزارشی از دوره پیشین این رویداد در پیونگ‌چانگ کره‌جنوبی ارائه نمود و از حمایت‌های دکتر صالحی‌امیری نسبت به اسکی‌بازان اعزامی به المپیک زمستانی ۲۰۲۲ قدردانی نمود.

وی همچنین با اشاره به تاکیدات ریاست کمیته ملی المپیک در حمایت از اسکی‌بازان اعزامی به بازی‌های المپیک، خاطر نشان کرد: کمیته ملی المپیک و ستاد بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ تلاش خود را به کار خواهد بست تا تمامی دغدغه‌های اسکی‌بازان در راه المپیک مرتفع شود و انشالله اسکی‌بازان ایران نیز بتوانند در این رویداد نتایج خوبی را بدست بیاورند.

بازی‌های المپیک زمستانی از چهارم لغایت بیستم فوریه ۲۰۲۲  (۱۵ بهمن لغایت یک اسفند ۱۴۰۰) به میزبانی پکن برگزار خواهد شد. تا کنون حضور ۸۰ کشور جهان در این دوره‌ از بازی‌های المپیک زمستانی قطعی شده است.

  • 21:04
  • 1400/06/22
  • 49302