رئیس فدراسیون: کردستان استعدادهای بی نظیری در ورزش به ویژه رشته اسکی دارد / ورزش‌های زمستانی در کشور مورد کم توجهی قرار گرفته

رئیس فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی در مجمع انتخاباتی ریاست هیات کردستان اظهار کرد: عدم شناخت از ورزش‌های زمستانی باعث شده تا در 70 سال گذشته از حضور و درخشش در این رشته‌ها غافل شویم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی و به نقل از پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان، دکتر عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی در مجمع انتخاباتی ریاست هیات استان کردستان خاطر نشان کرد: کردستان استانی بی‌نظیر در زمینه توسعه رشته‌های مختلف ورزشی و فراهم بودن بستر طبیعی و جغرافیای برای انجام ورزش های مختلف است و این یک مزیت ممتاز محسوب می‌شود.

وی افزود: تصویری که از ورزش‌های زمستانی در ذهن و تفکر مدیران کل و حتی مدیران ورزشی کشور آن طور که باید نیست و ظرفیت ورزش‌های زمستانی در کل کشور مورد غفلت و کم توجهی قرار گرفته است. یکی از مواردی که می‌توان اشاره کرد و دلیل بر این بی توجهی به رشته‌های ورزش‌های زمستانی این است که هر زمان رقابت‌های بازی‌های آسیایی و جهانی و بازی‌های تابستانی قرار است برگزار شود برای آن از دو تا سه سال قبل برنامه ریزی، ستاد و کمیته های ویژه تشکیل می شود، در حالی که برای ورزش های زمستانی این گونه نیست.

رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی خاطر نشان کرد: به دلیل عدم شناخت و شناخت کم از ورزش‌های زمستانی در 70 سال گذشته هیچگاه در این زمینه شاهد فعالیت و برنامه‌ریزی کلان و مناسبی نبوده‌ایم و تنها دو الی سه ورزشکار به نمایندگی از کشور ما در این رقابت‌ها شرکت کرده اند. در ورزش‌های زمستانی نزدیک به 15 رشته فعال هستند و نزدیک به ۳۱۰ مدال در رقابت‌های آن توزیع می‌شود و هر ساله حدود 2 هزار ورزشکار در مسابقات ورزش‌های زمستانی حضور دارند که حدود 10 رشته آن اصلا به زمستان نیاز ندارد و فقط سالن یخ می خواهد اما سهم کشورمان بسیار اندک و ناچیز و حدود سه نفر در دو رشته کراس کانتری و آلپاین است و 13 رشته دیگر آن مورد غفلت قرار گرفته است.

وی به این موضوع اشاره کرد که اعتبارات در اختیار این فدراسیون زیاد نیست و هیات‌های ورزشی استان‌ها خود باید برای جذب حامی مالی و سرمایه گذار بخش خصوصی و درآمدزایی تلاش کنند اما در زمینه‌های استعدادیابی، برگزاری مسابقات، آموزش و اعزام ورزشکاران فدراسیون می‌تواند حامی خوبی باشد.

دکتر نظریان تصریح کرد: هیات‌های استانی باید برای تامین تجهیزات و نیازهای این رشته با ادارات و سایر نهادها و به ویژه با سرمایه گذران بخش خصوصی رایزنی کند و کما اینکه فدراسیون اسکی بدون داشتن حتی یک متر زمین اسکی متعلق به خود، تمامی زمین‌های اسکی را با رایزنی و کمک دستگاه‌ها و ادارات مختلف تامین کرده و در مواردی نیز قابل به پرداخت اجاره هم شده است.


رییس فدراسیون اسکی در پایان خاطر نشان کرد: استان کردستان ورزشکاران توانمند و ظرفیت‎های بسیار خوبی در رشته‌های ورزشی از جمله ورزش‌های زمستانی و اسکی دارد که باید از آنها به خوبی بهره برد.


انتهای پیام

  • 22:28
  • 1400/06/24
  • 48263