برگزاری مجمع عمومی سالیانه هیات اسکی استان فارس

مجمع عمومی سالیانه هیات اسکی استان فارس برگزار شد.

به گزارش روابط  فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی و به نقل از پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، مجمع عمومی هیأت اسکی استان فارس با حضور رئیس و دبیر فدراسیون، مدیرکل، معاون توسعه امور ورزش، معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان و سایر اعضا در محل سالن اجتماعات اداره کل برگزار گردید.


در این مجمع  رئیس هیات اسکی استان فارس ضمن گزارش فعالیت‌های سال 99 به ارائه برنامه‌های فصل پیش روی اسکی پرداخت.


عباس حاجی‌زاده مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس ضمن خیر مقدم به رئیس فدراسیون و همراهان در سخنانی اظهار کرد: از زمان شروع به کار در اداره کل ورزش و جوانان استان فارس به دنبال کار تخصصی در ورزش بودیم و یکی از مباحثی که به جد پیگیری نمودیم و جلسات مختلفی در خصوص آن برگزار نمودیم بحث آمایش سرزمینی بود و از ابتدای سال 1400 نیز این طرح اجرایی گردید و بیست هیأت با نگاه تخصصی در رشته‌های المپیکی، پارالمپیکی و بازی‌های آسیایی شناسایی و در طرح آمایش قرار گرفتند که رشته اسکی یکی از رشته‌های حاضر در این طرح است که با توجه به حضور قهرمانان و استعدادهای استان و پتانسیلهای سخت افزاری و نرم افزاری موجود، این طرح مورد توجه ما قرار گرفته است.


وی ادامه داد: استان فارس دارای پتانسیلهای زیادی در زمینه اسکی است که با ورود بخش خصوصی می‌توان در بخش نخبه‌پروری خدمات شایانی را به جامعه ورزش ارائه نماید. پیست اسکی پولاد کف نیز از سرمایه‌های بزرگ در سطح استان است که قابلیت برگزاری رویدادهای بین‌المللی را دارد و همین جا آمادگی این استان را جهت میزبانی این گونه مسابقات را اعلام می‌نماییم.


حاجی زاده خاطرنشان کرد: استان فارس با توجه به پتانسیلهایی که دارد قابلیت گسترش رشته مفرح اسکی را در نقاط مختلف استان داراست و با حمایت از بخش خصوص می‌توان این پتانسیل‌ها را بالفعل نمود و از ظرفیتهای ماده 27 نیز در این راه به جهت حمایت از ورزش اسکی بهره ببریم.


مدیر کل ورزش و جوانان استان یکی از راه‌های پیشبرد اهداف ورزشی را حمایت صنایع و ورود آنها به منظور حمایت بیان کرد و گفت: با توجه به وجود منابع انسانی بسیار خوبی که در استان فارس وجود دارد جا دارد که صاحبان صنایع نیز از این ظرفیت استفاده نمایند و با حمایتهای خود گامی در توسعه ورزش بردارند. به همین منظور دنبال راهکارهایی برای حضور صنعت در ورزش هستیم .


در ادامه مجمع دکتر عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی ضمن ابراز خشنودی به واسطه حضور در جمع صمیمی اعضای مجمع هیات استان فارس اظهار کرد: ما فرصتی بی‌نظیر در ورزش فارس داریم که همانا نزدیکی استان فارس به حاشیه خلیج فارس و وجود پتانسیل توریسم ورزشی در حوزه استان فارس است و ظرفیتی همچون پیست پولاد کف که نه تنها جمعیت استان فارس را پوشش می‌دهد، می‌تواند استانهای همجوار خود را نیز در رشته اسکی پوشش دهد و مرکزی بزرگ جهت استعدادیابی در بین دانش‌آموزان باشد.


وی افزود : در بازیهای المپیک زمستانی 100 کشور در 15 رشته حضور دارند که 380 مدال در آن توزیع می‌گردد و در کشور ما تنها در دو رشته کراس‌کانتری و آلپاین مدال‌آوری صورت می‌گیرد و در سایر رشته‌ها به دلیل کمبود سخت‌افزاری نمی‌توانیم حضور داشته باشیم و افتخارآفرینی کنیم و نیازمند توسعه و گسترش بیشتر رشته‌ها و تکمیل زیر ساخت‌ها در تمامی رشته‌های زیر مجموعه در کشور است.


رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی ادامه داد: حضور نمایندگان در حمایت از ورزش بسیار لازم است و 18 نماینده استان فارس با تمام قدرت می‌توانند از ورزش حمایت کنند تا سهم استان فارس در مدال‌های آینده رویدادهای بین‌المللی بیش از پیش باشد چرا که استان فارس دارای پتانسیلهای بسیار در تمامی رشته‌ها است.

وی در پایان از مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس درخواست نمود در بخش زیر ساخت‌ها، ساخت سالن یخ به منظور گسترش سایر رشته‌های تحت پوشش در فدراسیون را در دستور کار قرار دهد و با توجه به سهم بسزایی که ورزشکاران فارس در ورزشهای زمستانی تا کنون داشته‌اند نیاز به ساخت این سالن را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد.


انتهای پیام

 

  • 21:52
  • 1400/07/07
  • 45556