رونمایی از مشعل المپیک زمستانی ۲۰۲۲

در فاصله یک سال مانده تا آغاز بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ به میزبانی پکن از مشعل این بازی‌های رونمایی شد.

در فاصله یک سال مانده تا آغاز بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ به میزبانی پکن از مشعل این بازی‌های رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی، مشعل‌ المپیک زمستانی با طرحی نمادین از آتش و یخ و رنگ قرمز و نقره‌ای طراحی شده که به نوعی خوشبختی در فرهنگ چین را به همراه دارد. این طراحی یک روبان شعله‌ور با  آتش و یخ را نشان می‌دهد که به گفته برگزار کنندگان نماد چگونگی ادغام نور و گرما در جشن ورزش‌های زمستانی است. مشعل پارالمپیک نیز با ترکیب رنگ‌های نقره ای و طلایی طراحی شده است.

این مشعل یک ویژگی خاص طراحی را بطور برجسته در خود جای داده است که اجازه می‌دهد تا در هنگام تبادل بین حاملان، دو انتهای مشعل در بالا با یکدیگر قفل شوند. مشعل به طور معمول با استفاده از سیستم احتراق توسعه یافته توسط شرکت علوم و فناوری هوافضای چین و با سوخت هیدروژن می‌سوزد.

معاون تشریفات و مراسم بازی‌های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ در این خصوص اظهار کرده است: برای معرفی مشعل در آغاز شمارش معکوس یک ساله، می‌خواهیم اشتیاق و انتظار بازی‌های زمستانی پکن را در سراسر جهان روشن کنیم. طراحی موفقیت‌آمیز مشعل بار دیگر ثابت کرد که بازی‌های المپیک همیشه زمینه را برای ادغام ورزش، فرهنگ، هنر و علم فراهم می‌آورند.

همچنین توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک از ورزشکاران و کمیته‌های المپیک کشورهای جهان برای حضور در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ دعوت کرد و گفت: به امید دیدار شما در پکن در سال ۲۰۲۲ هستیم

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک ادامه داد: یک سال بعد، پکن به عنوان اولین شهر جهان که میزبان هر دو المپیک زمستانی و تابستانی شده، صفحه جدیدی در تاریخ خواهد گشود. بازی‌های المپیک زمستانی پکن با روحیه صلح، همبستگی و دوستی، سراسر جهان را به هم می پیوندد.

وی افزود: برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن، آرزوی حضور حدود ۳۰۰ میلیون نفر را در بازی‌های برفی و یخی محقق خواهد کرد. ما با ملاحظه کارهای تدارکاتی، شور و شوق مردم چین را نسبت به ورزش‌های زمستانی شناختیم. دوستان چینی یک المپیک زمستانی بی‌سابقه و با شکوه برگزار خواهند کرد که شرایط ورزش‌های زمستانی جهان را تغییر خواهد داد.

باخ به همه‌گیری ویروس کرونا در جهان نیز اشاره کرد و گفت: از نزدیک تلاش‌های چین برای رفع تاثیرات منفی شیوع کرونا را مشاهده کردیم و بی‌هیچ شک و تردیدی این کشور با همکاری کمیته بین‌المللی المپیک، بازی‌های المپیک زمستانی را با ایمنی بالا برگزار خواهد کرد.

وی از همه ورزشکاران و کمیته های المپیک کشورها دعوت کرد که در سال ۲۰۲۲ در پکن یکدیگر را ملاقات کنند.

المپیک زمستانی پکن از چهارم تا بیستم فوریه سال ۲۰۲۲ برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • 14:14
  • 1399/11/18
  • 18983