سفیر چین در ایران:

ایران از پیست های اسکی خوبی برخوردار است

چانگ هوآ سفیر چین در ایران گفت: شرایط پیست های اسکی ایران خوب و مساعد است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی؛ چانگ هوآ در جریان بازدید از پیست اسکی توچال گفت: امروز بسیار خوشحالم که به دعوت فدراسیون ملی اسکی ایران از پیست اسکی توچال بازدید کردم.

وی ادامه داد: ایرانیان ورزش‌های زمستانی از جمله اسکی را  بسیار دوست دارند و بعضی از ورزشکاران ایرانی در ورزش اسکی فوق العاده هستند.
سفیر چین در ایران با اشاره به بازی های المپیک زمستانی در شهر پکن گفت: بازی های المپیک زمستانی دو ماه دیگر در شهر پکن برگزار می شود و  ورزشکاران ایرانی هم در حال آمادگی برای این مسابقات هستند که بهترین ها را برای تیم ایران آرزو دارم.

وی گفت: مردم چین در حال حاضر فعالانه کارهای آمادگی را انجام می‌دهند و همین طوری که آقای شی جین پینگ  رئیس جمهور محترم چین گفتند چین آمادگی کامل دارد یک المپیک زمستانی با امنیت کامل و شرایط فوق العاده برگزار کند. پکن اولین شهری است که هم مسابقات زمستانی و هم مسابقات تابستانی در آن برگزار می شود. چین آمادگی خوبی برای برگزاری این المپیک دارد.

چانگ هوآ ادامه داد: المپیک یک صحنه و میدان خوبی برای ورزشکاران تمام کشور فراهم می کنند و امیدواریم که ورزشکاران همه کشورها به ویژه کشور ایران در مسابقات خود موفق باشند.

وی گفت: المپیک زمستانی پکن یک میدان برای ورزش و فرصتی برای تبادلات ورزشی است اما متاسفانه بعضی از سیاستمداران کشورهای غربی تلاش می‌کنند که این بازی ورزشی را سیاسی کنند که چندی پیش آقای امیرعبداللهیان وزیر محترم امور خارجه ایران در دیدار مجازی خود با آقای واهی عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین مواضع ایران را اعلام کردند و ایران با سیاسی کردن بازی های ورزشی مخالفت است و ما هم از مواضع دولت ایران قدردانی می نمایم.

سفیر چین در ایران گفت: رشته اسکی در ایران بسیار رایج است و در چین نیز این رشته رایج می باشد که سال‌های اخیر علاقه‌مندان اسکی در کشور چین هم افزایش یافته و در حال حاضر هم در حال افزایش است.

وی ادامه داد: پیش از شروع کرونا بعضی از دوستان از کشور چین برای اسکی به ایران آمدن و در پیست اسکی ایران حاضر شدند. پیست های ایرانی شرایط خوب دارد و مردم ایرانی هم این ورزش را بسیار دوست دارند و ما می‌توانیم بین فدراسیون اسکی دو کشور همکاری هایی ایجاد کنیم.

چانگ هوآ ادامه داد: می توانیم بین ورزشکاران یک نوع ارتباطی داشته باشیم تا تجربیات را تبادل کنند و حتی فدراسیون ها نیز به کشورهای یکدیگر سفر و راجب به همکاری فی مابین تبادل نظر داشته باشند.

  • 14:37
  • 1400/09/09
  • 4852