با همکاری کمیته محیط زیست و گردشگری هیئت اسکی استان تهران؛

ویترینی نمادین از پاکسازی محیط زیست در پیست اسکی توچال

ارتفاعات توچال ۳۰ تیرماه میزبان علاقه مندان پرشوری از اسکی بازان، کوهنوردان و مسئولان بود که به صورت نمادین این میعادگاه اسکی پایتخت را از زباله پاکسازی کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی و به نقل از روابط عمومی هیئت اسکی استان تهران، ارتفاعات توچال ۳۰ تیرماه میزبان علاقه مندان پرشوری از اسکی بازان، کوهنوردان و مسئولان بود که به صورت نمادین این میعادگاه اسکی پایتخت را از زباله پاکسازی کردند.

“کوه ها برای زندگی ما حیاتی هستند” این شعار نمادین اسکی بازان و کوهنوردان برای پاکسازی محیط زیست بود.

اهتمامی ویژه که از سوی کمیته محیط زیست و گردشگری فدراسیون اسکی چند سالی است کلید خورده و در همین راستا دکتر نظریان از این برنامه به عنوان مجموعه ای از کار همگانی ، فرهنگی و دارای مسئولیت های اجتماعی نام می برد

انتخاب ارتفاعات توچال برای پاکسازی محیط زیست از چند حیث دارای اهمیت بود. ممان ورزشی-تفریحی که با این حرکت نمادین در آن بار دیگر ثابت شد اسکی بازان و کوهنوردان در پاکسازی محیط زیست مصر است، آن قدر مصر که تا ارتفاع ۳۸۵۰ متری برای پاکسازی آن همت کند.

جمعیت خوب شرکت کننده در این طرح پاکسازی پس از عبور از ایستگاهها در محل مدرسه اسکی به آنها کیسه های زباله و دستکش هایی اهدا شد تا زخم های ریز و درشت زباله را از تن طبیعت برداشته و به آن جانی تازه دهند.

بیانیه ای از جنس علاقه

در پایان این طرح پاکسازی محیط زیست، بیانیه ای توسط کوهنوردان، اسکی بازان و علاقه مندان به محیط زیست به امضا رسید که مزین به جمله ای ارزشمند و زیبا از مقام معظم رهبری بود:” زمین برای همه مردم است و مالکیت و مسئولیت نگه داری آن بر عهده همه انسانهاست”

همچنین عاطفه احمدی المپین اسکی ایران حاضر در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن به عنوان سفیر محیط زیست استان تهران معرفی شد.

پاکداشت طببعت و پاکسازی پیست اسکی توچال با حضور دکتر نظریان رئیس فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی ، مرتضی ساوه شمشکی نایب رئیس فدراسیون و رئیس هیئت اسکی استان تهران ، پیام نظر رئیس کمیته محیط زیست و گردشگری فدراسیون اسکی ، محمد رضا ساوه درودی دبیر هیئت اسکی استان تهران ، روشنی معاون مدیر کل و رئیس اداره محیط زیست شهر تهران ،محسن کمائی رئیس کمیته محیط زیست و گردشگری هیئت اسکی استان تهران ،عزیزی دبیر هییت کوهنوردی تهران خرسندی ، موسی زاده ، یوسفی و شفیعی از مسئولان مجموعه توچال و با مشارکت تقریب به ۱۵۰ اسکی باز و کوهنورد برگزارشد.

در مراسم اختتامیه از فعالان محیط زیست از تیم اجرایی سامان ناظمی ، مرتضی نظر،امیرعلی راستی،کوروش صادقی،هیربد بالاگر،شیما شوندی،محمد امینی ، نیما تاج الدین و پیشکسوتان اسکی حاضر نیز تجلیل شد .

  • 10:13
  • 1401/05/30
  • 6206