ابراز امیدواری رئیس جمهور چین به برگزاری موفقیت آمیز بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲

رئیس جمهور کشور چین با حضور در پکن از اماکن میزبان و نحوه آماده‌سازی بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی، شی جین پینگ رئیس جمهور چین طی بازدید خود از استادیوم اصلی پکن و مرکز ملی اسکی آلپاین چین بازدید و با مربیان و دست‌اندرکاران فنی رشته‌های اسکی، اسکیت روی خی سرعت و نمایشی دیدار و گفت‌گو کرد.

وی در جریان این بازدید اظهار کرد: من به برگزاری موفقیت‌آمیز این دوره از بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی اطمینان دارم. از طریق برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی پکن، می‌توان توانایی ورزش‌های یخی و برفی چین به ویژه ورزش‌های برفی چین را ارتقا داد.

رئیس جمهوری چین همچنین خواستار ارتقای سطح مقبولیت عمومی ورزش‌های زمستانی در میان مردم کشورش شد و اظهار امیدواری کرد که این رویداد به چین در تبدیل شدن به یک قدرت ورزشی جهانی کمک خواهد کرد.
این چهارمین بار پس از سال 2017 میلادی است که شی جین پینگ از نحوه آماده‌سازی میزبانی بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی بازدید می‌کند.

هشت مکان برای برگزاری مسابقات دوره آتی بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی آماده شده و قرار است در از ۴ تا ۲۰ فوریه ۲۰۲۲ میزبان ورزشکاران سراسر جهان باشد. ساخت و بازسازی اماکن غیررقابتی نیز قرار است تا ماه ژوئیه به اتمام برسد.

بر اساس گزارش‌ها، آمادگی چین برای میزبانی از مهم‌ترین رویداد ورزش‌های زمستانی جهان چندان تحت تاثیر همه‌گیری کرونا قرار نگرفته ، اما نگرانی‌هایی در مورد وضعیت حقوق بشر در این کشور عنوان شده است. با وجود چالش همه‌گیری کرونا، تمام ورزشگاه‌های بازی‌های المپیک و پارامپیک زمستانی پکن طبق موعد مقرر ساخته شده و ساخت و ساز تاسیسات زیربنایی نیز همراه با ساخت سالن‌ها و ورزشگاه‌ها انجام گرفته است.

انتهای پیام
 
 
 
 

 
 

  • 06:21
  • 1399/11/07
  • 21681