جلسه کاپیتان میتینگ مسابقات بین المللی و المپیاد استعدادهای برتر ( یادواره زنده یاد رامبد شریعتی پور ) برگزار شد

جلسه کاپیتان میتینگ (فنی) مسابقات بین المللی و المپیاد استعدادهای برتر و قهرمانی کشور نونهالان و نوجوانان اسکی آلپاین (جام زنده یاد رامبد شریعتی پور )به میزبانی هتل میگون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی ،جلسه کاپیتان میتینگ (فنی) مسابقات بین المللی و المپیاد استعدادهای برتر و قهرمانی کشور نونهالان و نوجوانان اسکی آلپاین (جام زنده یاد رامبد شریعتی پور ) امروز هشتم اسفند به میزبانی هتل میگون برگزار شد.

در این جلسه دبیر فدراسیون و نماینده فدراسیون جهانی ، فاطمه کیا دربند سری نایب رییس بانوان فدراسیون ، مسئول پیست بین المللی دربندسر، احمدپور رییس کمیته استعدادیابی فدراسیون و دبیر فنی مسابقات ، علیداد ساوه شمشکی مدیر فنی مسابقات ،امید تیر سرمربی تیم ملی نونهالان و نوجوانان و مربیان و سرپرستان تیم های استانی و  پوریا کلهر نماینده پیست دربند سر برگزار شد.

شرکت کنندگانی از استان های تهران، البرز، اصفهان، فارس، قزوین ، اردبیل و خراسان رضوی و مازندران در این رقابتها حضور دارند.

در این جلسه موارد فنی اعم از قرعه کشی مسابقات، جدول زمان بندی مسابقات ، نحوه جمع بندی نتایج تیمی مسابقات و سایر موارد فنی مطرح شد.

گفتنی است رقابتهای بین المللی و المپیاد استعدادهای برتر و قهرمانی کشور نونهالان و نوجوانان (یادواره زنده یاد رامبد شریعتی پور) طی دو روز نهم و دهم اسفند و در رشته های مارپیچ بزرگ و مارپیچ کوچک به میزبانی و همکاری پیست بین المللی دربندسر برگزار می شود.

قابل ذکر است این رقابتها یادواره زنده یاد قهرمان رامبد شریعتی پور است که در سیزده سالگی به عنوان شرکت کننده و مترجم ، تیم نونهالان دانش آموزی اسکی روی برف ایران را در جام فراملی ایتالیا همراهی کرد و درآن جا بالاترین رتبه در تیم ملی اسكی بدست اورد .
          
وی در نوروز ۱۳۸۹ به عنوان تنها شرکت کننده ایرانی برای نخستین بار در مسابقه جهانی آزاد اسکی روی برف رشته SUPER 'G' والدیزر فرانسه شرکت کرده و موفق به اتمام مسیر مسابقه شد .

مرحوم شریعتی پور در زمستان سال ۱۳۹۰ در سنت موریس سوییس به قصد فتح یکی از قله های  آلپ از پیست خارج و پس از فتح قله به هنگام برگشت در تاریخ ۸ دی ۱۳۹۰ دچار بهمن شد که پس از انتقال با هلی کوپتر به بیمارستان شهرخور سوییس وتحمل چهار روز بی هوشی سرانجام به علت مرگ مغزی با زندگی وداع ودر ۱۸ دی ۱۳۹۰ درامام زاده طاهرکرج به خاک سپرده شد . از آن زمان تاکنون رقابتهای متعددی در پاسداشت و یادواره نام این قهرمان ارزشمند اسکی برگزار شده است.

  • 23:40
  • 1401/12/08
  • 4853