سایت رسمی فدراسیون اسکی ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - تهران - بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، بالاتر از تقاطع اسفندیار، خیابان شهید انصاری (صداقت)، پلاک 6، طبقه دوم

    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۵۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۴۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۳۰
    فکس : ۲۶۲۰۱۰۹۴

تاکید رئیس فدراسیون اسکی بر حمایت از محصولات ایرانی ورزش اسکی و رفع موانع تولید

رئیس فدراسیون اسکی در نخستین روزهای آغاز سال ۱۴۰۰ شمسی به سخنرانی مقام معظم رهبری بر حمایت از محصولات ملی و رفع موانع تولید اشاره کرد و از به کار بستن تمامی تلاش فدراسیون بر رفع مشکلات برای فراهم شدن زمینه تولیدات داخلی در ورزش اسکی تاکید کرد.

دکتر عباس نظریان در گفت‌گو با روابط عمومی فدراسیون اسکی به نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» اشاره کرد و گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، در سال پیش رو تمامی توان خود را در فدراسیون اسکی به کار خواهیم بست تا از تولیدات داخلی حمایت کنیم و موانع موجود برای تولید محصولات ایرانی را برداریم.

وی افزود: گرچه بیشتر تجهیزات و امکانات ورزش اسکی وارداتی هستند، اما کالاهای مرتبط با این رشته که در داخل کشور تولید می‌شوند و مورد نیاز فدراسیون هستند را حمایت خواهیم کرد. برای مثال در حال حاضر چندین تولیدکننده داخلی لباس اسکی را با کیفیت خوبی تولید می‌کنند و ما نیز از این کالاها حمایت خواهیم کرد.

دکتر نظریان به برنامه‌ریزی صورت گرفته از ابتدای حضورش به عنوان رئیس فدراسیون در حمایت از کالاهای ایرانی اشاره کرد و گفت: از همان ابتدا تاکیدم بر حمایت از محصولات تولید ملی بوده است. اگرچه بیشتر تجهیزات ورزش اسکی را کالاهای وارداتی تشکیل می‌دهند، اما از کالاهای تولید داخل نیز حمایت می‌کنیم. برای مثال در ماه‌های گذشته بر حمایت فدراسیون از دو کالای ایران مرتبط با ورزش اسکی یعنی دستگاه زما‌ن‌گیری مسابقات و مته مورد استفاده در مسابقات تاکید شد.

رئیس فدراسیون اسکی ادامه داد: در حال حاضر امکانات مورد نیاز برای تولید چوب‌های اسکی حرفه‌ای و مورد نیاز اسکی‌بازان در سطح قهرمانی را نداریم، اما همواره تاکید داریم که اگر فردی یا مجموعه‌ای چوب اسکی مبتدی و آموزشی را می‌تواند تولید کند از سوی فدراسیون حمایت خواهد شد. با پیگیری‌هایی که داشتیم شاهد انجام اقداماتی از سوی دو مجموعه دانشگاهی در این زمینه بودیم که امیدواریم شاهد تجاری سازی آنها باشیم.

او همچینین به ساخت برخی از تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز پیست‌های اسکی توسط مجموعه‌های داخلی اشاره کرد و گفت: فدراسیون اسکی به عنوان متولی ورزش اسکی تمامی توان خود را به کار خواهد بست تا اگر موانعی برای تولیدکنندگان تجهیزات داخلی وجود دارد از میان برداشته شود و در صورت نیاز با دیگر نهاد‌ها و ارگان‌های مرتبط رایزنی‌ها، مکاتبات و جلسات لازم از سوی فدراسیون برای حصول نتیجه انجام شود.

دکتر نظریان از جامعه دانشگاهی و علمی کشور برای تولید تجهیزات مورد نیاز ورزش اسکی دعوت به عمل آورد و گفت: از مجامع دانشگاهی، نهادهای علمی، شرکت‌های دانش بنیان، نخبگان و تمامی افراد توانمندی که توانایی تولید تجهیزات با کیفیت مرتبط با ورزش اسکی را دارند دعوت به همکاری می‌کنیم. تلاش فدراسیون بر از میان بردن موانع موجود و حمایت از تولیدات ملی است تا علاقه‌مندان به ورزش اسکی بتوانند کالاهای با کیفیتی که در داخل قابلیت تولید دارند را با قیمت کمتری نسبت به محصولات خارجی تهیه کنند.

رئیس فدراسیون اسکی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت بسیار بالایی که از نخبگان ایرانی سراغ داریم مطمئن هستیم که به زودی شاهد رخ دادن اتفاقات ارزشمندی در زمینه تولیدات تجهیزات اسکی داخلی خواهیم بود. فدراسیون نیز از این نخبگان حمایت به عمل خواهد آورد تا شاهد در دسترس قرار گرفتن لوازم و تجهیزات اسکی با کیفیت و با قیمت مناسب باشیم.

انتهای پیام

فدراسیون اسکی در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید