سایت رسمی فدراسیون اسکی ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - تهران - بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، بالاتر از تقاطع اسفندیار، خیابان شهید انصاری (صداقت)، پلاک 6، طبقه دوم

    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۵۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۴۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۳۰
    فکس : ۲۶۲۰۱۰۹۴

برگزاری نشست خبری تیم ملی هاکی روی یخ بانوان پیش از اعزام به کاپ توسعه جهانی در لهستان

نشست خبری تیم ملی هاکی روی یخ بانوان، اعزامی به کاپ توسعه جهانی در لهستان، صبح امروز چهارشنبه دهم آبان به میزبانی مجموعه ایران‌مال برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی ‌و ورزش های زمستانی ، نشست خبری تیم ملی هاکی روی یخ بانوان پیش از اعزام به کاپ توسعه جهانی در کشور لهستان، صبح امروز چهارشنبه دهم آبان در سالن تماشاخانه مجموعه ایران‌مال برگزار شد.

دکتر عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی در این نشست اظهار داشت: روز خوبی برای ورزش‌های زمستانی به ویژه هاکی روی یخ است. در این یک سال که هاکی روی یخ زیرمجموعه فدراسیون شده، اتفاقات خوبی رخ داده و پرچم مقدس ایران بارها در میادین بین‌المللی به اهتزاز درآمده است. می خواهم از زحماتی که در مسیر پیشرفت این رشته کشیده می‌شود ، تشکر می‌کنم.

وی افزود: دوره‌های مربیگری خوبی در این مدت برگزار شد و می‌توان گفت که امروز یک چراغ پرنور برای ورزش‌های زمستانی روشن شده است. ما نمی‌توانیم بگوییم که در بازی‌های زمستانی عربستان پاسخگو نباشیم. ما دیگر این فرصت را نداریم که بگوییم هنوز به دنبال برف هستیم و ظرفیت سایر رشته‌ها غافل مانده‌ایم. در واقع باید به سایر رشته‌ها نیز توجه کنیم. در این مدتی که این فعالیت هاکی روی یخ استارت خورده، نشان داده شده که نسل جدید به دنبال نشان دادن استعدادهای خود در رشته‌های جدید هستند. شاید در بازی‌های زمستانی هاربین در چین نتوانیم نتیجه لازم را بگیریم، ولی برای بازی‌های زمستانی ریاض می‌توانیم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

رئیس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی درباره موضوع تبدیل سالن ۱۲ هزار نفری آزادی به سالن یخ و استفاده از آن برای ورزش‌های زمستانی گفت: نگاه من از همان ابتدا به سال ۲۰۳۰ در این رشته بود و از همان روز اول به دنبال یک زیرساخت مناسب بودم تا از ظرفیت‌ ویژه المپیک زمستانی استفاده کنیم. ما همانطور که در برای المپیک تابستانی و بازی‌های آسیایی از دو سال قبل ستاد مربوطه را تشکیل می دهیم ، باید برای ورزش‌های زمستانی هم‌ همین کار را انجام بدهیم. به هر صورت از سال گذشته پیگیر سالن آزادی بودیم، چون ساختار کف آن مناسب رشته‌های زمستانی است و با یک بودجه می‌توان شرایط را فراهم آورد. ما حتی درخواست میزبانی سطح سه (دیویژن ۳) را دادیم، ولی به دلیل نداشتن زیرساخت‌های استاندارد نتوانستیم میزبان شویم و بوسنی میزبانی را در اختیار گرفت. من درباره استفاده از سالن آزادی با آقای هاشمی صحبت کردم و در حال تلاش هستیم که از این ظرفیت استفاده کنیم.

نظریان عنوان کرد: فدراسیون‌ها یک نهادی هستند که از دولت کمک می‌گیرند. ما خیلی محل تولید درآمد نداریم، چون زیرساخت خاصی نداریم و یک متر هم در اختیارمان نیست، در حالی که فدراسیون اسکی وابسته به برف و زمستان است. تجهیز و اعزام یک تیم در اینجا به اندازه چند تیم دیگر است. به هر حال حمایت‌ها در یک سال گذشته وجود داشته و 2 میلیارد از منابع دولتی وارد انجمن شده است.


صدقی: چشم انداز ما  المپیک ۲۰۳۰ است

كاوه صدقی رئيس انجمن هاكی روی يخ نیز در نشست خبری پيش از اعزام تيم ملي هاكی روی يخ زنان ايران به كاپ توسعه جهانی لهستان، اظهار داشت: قبل از اينكه وارد فدراسيون اسكی شويم، دوران پرچالش و پرحاشيه ای را پشت سر گذاشتيم اما با ورود به اين فدراسيون به آرامش رسيديم و اميدوارم اين آرامش ادامه داشته باشد. مسابقات هاكی روی يخ قهرمانی زنان آسيا امسال در تايلند برگزار شد و دختران ما توانستند نايب قهرمان قاره كهن شوند. خبر خوش اين است كه سه روز پيش تصميم گيری شد تا تيم ملی هاکی روی يخ زنان به مسابقات هاكی روی يخ قهرمانی آسیا از چهارم تا ١٣ فروردين در قرقيزستان اعزام شوند.

وی یادآور شد: خوشبختانه مسابقات زنان ما پخش زنده خواهد داشت. يكماه است كه ويزاهای هاكی بازان ريجكت شد و بسیار سريع هم به ما گفتند ويزا نمی دهند. به سرعت به وزارت ورزش و جوانان رفتيم و كيومرث هاشمی با وزارت امور خارجه تماس گرفتند و بسيار برای اخذ ويزای هاكی بازان تلاش كردند و بايد از وزير ورزش و جوانان تشكر كنم. همچنين كميته ملی المپیک ايران به كميته المپیک لهستان نامه زد و در نهايت فدراسيون جهانی هاكی روی يخ عنوان كرد اگر به ايران ويزا ندهيد، ميزبانی به شما تعلق نمي گيرد و در نهايت با تلاش وزارت ورزش و جوانان، وزارت امور خارجه ايران و كميته ملی المپیک توانستيم ويزا بگيريم.

صدقی خاطرنشان كرد: حاميان مالی به ما گفتند برای ويزا چه كاري مي توانيم بكنيم و حتي گفتند اگر ويزا درست نشود، باز هم ما در كنار هاکی روی يخ زنان هستيم و هدفشان توانمندسازی زنان است و برد و باخت نيست.

 

وی گفت: ٩ تيم ملی داريم. ۵ رده مردان و ۴ رده زنان هستند و در کدام تیم ملی اردوی مستمر مانند هاکی روی یخ دارند و دلیل ان هم چشم انداز ما به المپیک ۲۰۳۰ است. تمامی اعضای تیم با اسکیت چرخ دار شروع کردند و الان در هاکی روی یخ بازی می کنند.

رئیس انجمن هاکی روی یخ اظهار داشت: لیگ برتر هاکی روی یخ در حال برگزاری با ۶ تیم زنان و ۷ تیم مردان است. لیگ ما خصوصی می چرخد و هاکی بازان ما حقوق کمی دارند اما مطمئنم سرمایه گذاران بیشتری در گام بعدی کمک خواهند کرد.
رشته جدید زمستانی به نام کرلینگ داریم و هفته آینده این رشته را رونمایی می کنیم.

رونمایی از پیراهن تیم ملی هاکی روی یخ بانوان

در پایان این نشست توافق نامه همکاری مشترک بین مصطفی میزبان مدیرعامل شرکت زرین رویا (مای‌لیدی) و عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی و کاوه صدقی رئیس انجمن هاکی روی یخ و نماینده فدراسیون به امضا رسید و رونمایی از لباس تیم ملی هم صورت پذیرفت.

فدراسیون اسکی در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید