سایت رسمی فدراسیون اسکی ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - تهران - بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، بالاتر از تقاطع اسفندیار، خیابان شهید انصاری (صداقت)، پلاک 6، طبقه دوم

    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۵۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۴۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۳۰
    فکس : ۲۶۲۰۱۰۹۴

نظریان: اسکی کوهستان برای ما است/ آغاز به کار رشته کرلینگ در ایران

رئیس فدراسیون اسکی گفت و گویی اختصاصی با خبرگزاری ایرنا داشته که در ادامه آن را می خوانید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی، عباس نظریان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره مسابقات المپیک جوانان، اظهار داشت: مسابقات المپیک جوانان از ۲۹ دی تا ۱۲ بهمن ماه در شهر گانگ وون کره‌جنوبی برگزار می‌شود. در واقع دو تیم صحرانوردی و آلپاین با ۵ ورزشکار در این مسابقات حضور می‌یابند. برای آماده‌سازی، تیم ملی آلپاین با یک دختر و یک پسر در کمپ تمرینی اتریش به مدت یک‌ماه در حال تمرین هستند. همچنین تیم ملی کراس کانتری دو هفته در اردوی قزاقستان حضور داشت و الان در ایران تمرینات خود را دنبال می‌کند.

وی افزود: ۱۷ روز قبل از آغاز المپیک جوانان در محل برگزاری مسابقات المپیک کمپ آموزشی در کره‌جنوبی برای ملی‌پوشان برگزار خواهد شد و بعد از آن وارد بازی‌های المپیک می‌شوند. این کمپ از طرف فدراسیون جهانی برگزار می‌شود و هزینه آن را هم این فدراسیون و کمیته ملی المپیک کره‌جنوبی می‌پردازد. علاوه بر آن ما مسابقات جوانان آلپاین آسیا را در چین داریم که اسفند ماه برگزار می‌شود. می‌توانیم دو دختر و دو پسر را به این مسابقات اعزام کنیم. هرچند محدودیت اعزام نداریم و منابع مالی در این زمینه تعیین کننده است.

رئیس فدراسیون اسکی عنوان کرد: رشته اسکی کوهستان زیرشاخه اسکی است و تمام برنامه‌های آموزشی و مسابقات آن در بخش ورزش‌های زمستانی برگزار می‌شود. این رشته هیچ گونه تجهیزات خاص کوهنوردی و برگزاری مسابقات جهانی و المپیک نیاز ندارد و در یک محیط کاملا معمولی برگزار می‌شود و صعود آن در مسیر شیب دار اسکی کراس کانتری و آلپاین است.

وی ادامه داد: علی‌رغم پیگیری‌ انجام شده و ماهیت اسکی بودن این رشته، متاسفانه بنا به شرایطی اکنون تحت پوشش فدراسیون کوهنوردی است. ورزشکاران بین دو فدراسیون سردرگم هستند. به دنبال آن هستیم تا این رشته به فدراسیون اسکی انتقال یابد. از این رو درخواست آن را به وزارت ورزش و جوانان داریم تا با بازنگری در تصمیم اتخاذ شده نسبت به بازگرداندن اسکی کوهستان اقدام کنند.

نظریان گفت: فدراسیون اسکی سه سال گذشته اقداماتی را انجام داد. سه انجمن در یکسال گذشته به آن اضافه شد که دو انجمن هاکی روی یخ و کرلینگ فعال هستند. برای نخستین بار در تاریخ ورزش کشورمان رشته جذاب و مفرح کرلینگ که از کشور اسکاتلند متولد شده برای اولین بار در کشور ما آغاز به کار خواهد کرد. از سال گذشته فعالیت‌های مقدماتی برای تجهیزات و بخش آموزش و پیگیری‌های بین‌المللی آن انجام شده است. قرار بود در ۲۲ آذر ماه در مجموعه ورزشی بازار بزرگ ایران رونمایی شود اما به دلیل تقارن با مراسم تشییع مرحوم محمود مشحون از مدیرات شایسته و اسبق فدراسیون بستکتبال این مراسم به تعویق افتاد.

فدراسیون اسکی در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید