سایت رسمی فدراسیون اسکی ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - تهران - بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، بالاتر از تقاطع اسفندیار، خیابان شهید انصاری (صداقت)، پلاک 6، طبقه دوم

    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۵۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۴۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۳۰
    فکس : ۲۶۲۰۱۰۹۴

وزیر ورزش و جوانان: باید در فرهنگ ورزش نمره ۲۰ بگیریم/ ورزش در نظام ما یک مساله فرهنگی است

وزیر ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم اختتامیه دوره تکمیلی تربیت مربی فرهنگ و اخلاق ورزش کشور گفت: ما در ورزش در حوزه رفتار حرفه‌ای مربیان و ورزشکاران نیاز به اقدامات ویژه‌ای داریم. بهترین مسیر توسعه این مساله، نظارت مربیان است و در معاونت فرهنگی، تربیت مربیان فرهنگی و اخلاقی در ورزش کشور صورت گرفته است و امیدوارم مدیران ورزش کشور همت‌شان در این عرصه بیشتر کنند و دغدغه‌های این مساله را کمتر کنیم و زیبایی‌های ورزش که در فرهنگ نمایان می‌شود را انعکاس داده شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم اختتامیه دوره تکمیلی تربیت مربی فرهنگ و اخلاق ورزش کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این حرکتی جدید بود که توسط معاونت فرهنگی وزارت‌خانه صورت گرفته است. موضوع ورزش در نظام ما یک مساله فرهنگی است و در دنیا هم اینگونه تعریف شده است. صحبت‌هایی که مقام معظم رهبری در جمع ورزشکاران دارند، تاکیدشان به موضوعات فرهنگی و احترام به پرچم و سرود است و دنیا این اقدامات فرهنگی‌ را می‌بیند.

او ادامه داد: ما در ورزش در حوزه رفتار حرفه‌ای مربیان و ورزشکاران نیاز به اقدامات ویژه‌ای داریم. بهترین مسیر توسعه این مساله، نظارت مربیان است و در معاونت فرهنگی، تربیت مربیان فرهنگی و اخلاقی در ورزش کشور صورت گرفته است و امیدوارم مدیران ورزش کشور همت‌شان در این عرصه بیشتر کنند و دغدغه‌های این مساله را کمتر کنیم و زیبایی‌های ورزش که در فرهنگ نمایان می‌شود را انعکاس داده شود.

او در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر جعل اسناد در باشگاه فوتبال استقلال و پیگیری حراست وزارت ورزش و جوانان در این خصوص گفت: برخی اوقات موضوعاتی مطرح می‌شود که شاید در اصل واقعیت نداشته باشد اما ما وظیفه بررسی داریم. من به حراست دستور پیگیری این مساله را دادم تا آن چیزی که واقعیت دارد به سمع و نظر مردم برسد و نگرانی برای جامعه ورزش و فوتبال ایجاد نشود.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص حواشی ایجاد شده در خصوص حواله واردات خودرو که متعلق به بازیکنان تیم ملی فوتبال بود، گفت: این موضوع را در دولت مطرح کردیم و هیات وزیران در گذشته زحمت کشیدند مصوب کردند و بعد از گذشت مدتی، این اتفاق (ابطال) افتاده است و باعث نگرانی شده و من خدمت رئیس دیوان عدالت اداری عرض کردم که ملاحظات اینچنینی درباره بازیکنان وجود دارد. دولت مصمم است و دنبال این است شرایطی را در همه رشته‌های ورزشی فراهم کند و ظرفیت‌های جدیدی برای قهرمانان رشته‌های دیگر فراهم شود تا نگرانی‌هایی که در این خصوص وجود دارد، رفع شود.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص وضعیت فرهنگی ورزش ایران گفت: این در زمان‌های مختلف متفاوت است اما انتظار ما به عنوان یک کشور مسلمان متفاوت و بیشتر است باید به دنبال گرفتن نمره ۲۰ باشیم. حرکتی که دارد صورت می‌گیرد از این بابت است که نگرانی‌ها و دغدغه‌ها در این خصوص کمتر شود و این کمک همه جامعه ورزش را می‌طلبد.

گفتنی است آقای احمد فتحی سرپرست کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی نیر در این دوره حضور دارد.

فدراسیون اسکی در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید