سایت رسمی فدراسیون اسکی ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - تهران - بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، بالاتر از تقاطع اسفندیار، خیابان شهید انصاری (صداقت)، پلاک 6، طبقه دوم

    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۵۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۴۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۳۰
    فکس : ۲۶۲۰۱۰۹۴

مجمع عمومی فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی برگزار شد

مجمع عمومی سالیانه فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی، مجمع عمومی سالیانه فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی امروز چهارشنبه ۲۳ تیرماه به ریاست دکتر مهدی علینژاد معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

در ابتدای مجمع پس از خیر مقدم بهرام ساوه‌شمشکی دبیر فدراسیون، دکتر عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی گزارشی از فعالیت های فدراسیون در سال ۹۹ در بخش‌های قهرمانی، استعدادیابی، آموزش، همگانی، مسابقات داخلی و خارجی، اردوها و ... ارائه نمود و به تشریح عملکرد اسکی ایران در سال گذشته پرداخت.

در ادامه مجمع ریاست فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی به بیان برنامه‌های فدراسیون در سال جاری پرداخت و مهم‌ترین عناوین فعالیت‌های فدراسیون در سال ۱۴۰۰ را تشریح نمود.

وی با اشاره به برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ به میزبانی پکن، حضور در این رویداد را یکی از مهمترین برنامه‌های فدراسیون عنوان کرد و خواستار تشکیل ستاد بازی‌های المپیک زمستانی همچون بازی‌های المپیک تابستانی از سوی کمیته ملی المپيک و وزارت ورزش و جوانان شد.

رئیس فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی با اشاره به اهمیت المپیک زمستانی، خاطر نشان کرد: خوشبختانه با تغییر نام و فعالیت فدراسیون به عنوان "فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی" چشم‌انداز خوبی برای فعالیت در دیگر رشته‌های ورزش‌های زمستانی پدید آمده و با یک برنامه‌ریزی میان مدت و دراز مدت می‌توان شاهد حضور دیگر رشته‌های زمستانی در المپیک‌های بعدی بود.

دکتر نظریان همچنین به تشریح دیگر برنامه‌های فدارسیون در سال ۱۴۰۰ از جمله برنامه‌های حوزه قهرمانی، همگانی، مسابقات، اردوها، اعزام ها، آموزش و استعدادیابی پرداخت.

وی همچنین انعقاد تفاهم‌نامه و همکاری مشترک با دیگر فدراسیون‌ها و نهادهای ورزشی را از اهداف و برنامه‌های فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی عنوان کرد و گفت خوشبخاته در ماه‌های گذشته در این بخش اتفاقات خوبی رخ داده و تفاهم‌نامه مثمرثمر بسته شده است.

پس از اتمام گزارش ریاست فدراسیون از اعضای مجمع رای‌گیری به عمل آمد و با اکثریت آرای اعضا گزارش سال ۹۹ و برنامه های۱۴۰۰ مورد تصویب قرار گرفت.

در ادامه مجمع گزارش حسابرس مستقل در مورد عملکرد مالی فدراسیون ارائه شد و با رای‌گیری اعضا، گزارش حسابرس مستقل فدراسیون نیز مورد تایید و مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

در بخش دیگر مجمع، خزانه‌‌دار فدراسیون به ارائه گزارش مالی فدراسیون پرداخت.

در ادامه برگزاری مجمع عمومی فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی، بازرس فدراسیون به بیان گزارش عملکرد فدراسیون پرداخت و پس از رای‌گیری این گزارش نیز مورد تصویب و تایید اعضای مجمع قرار گرفت.

دکتر عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی، در ادامه این مجمع در سخنانی با اشاره به پتانسیل بالای ورزشهای زمستانی خاطر نشان کرد: در دوره پیش رو تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم در رشته‌های مختلف ورزشهای زمستانی سرمایه‌گذاری نماییم و شاهد حضور رشته‌های دیگری علاوه بر اسکی در رویدادهای مختلف از جمله المپیک زمستانی باشیم.

دکتر مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان نیز با اشاره به ظرفیت بالای ورزشهای زمستانی، خاطر نشان کرد: ورزشهای زمستانی دارای ظرفیت بالایی هستند و این ظرفیت در کشور مغفول مانده و امیدواریم که در سال‌های آتی،  فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی بتواند در این زمینه عملکرد رو به رشد و موفقی داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و آسیب آن به رشته‌های ورزشی خاطر نشان کرد: کرونا به تمامی رشته‌های ورزشی صدمه زد و اسکی نیز از این آسیب مصون نبوده اما اسکی جزو رشته‌هایی بود که از ویروس کرونا کمتر آسیب دید.

معاون وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: در چند ماه گذشته شاهد عملکرد خوب و پرتلاش دکتر نظریان در رأس فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی در عرصه داخلی و خارجی بوده‌ایم. با توجه به تغییر ریاست فدراسیون بین‌المللی اسکی می‌توانیم ارتباطات خوبی را با این فدراسیون بین‌المللی برقرار کنیم.

وی همچنین به کسب کرسی در فدراسیون بین‌المللی اسکی توسط رئیس فدراسیون ایران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با کسب کرسی دکتر نظریان در فدراسیون بین‌المللی می‌توانیم ارتباطات خوبی را در عرصه بین‌المللی برقرار کنیم و از این ظرفیت خوب بهره ببریم.

دکتر علی نژاد با تاکید بر اهمیت حوزه قهرمانی در ورزش، افزود: امیدوارم اسکی در بخش قهرمانی عملکرد موفق تری داشته باشد و پیشنهاد من عملکرد گلخانه‌ای در اسکی است. نگاهی به استعدادیابی و قهرمان‌پروری در این فدراسیون باید به صورت گلخانه‌ای انجام شود تا در این رشته نیز شاهد موفقیت‌های جهانی باشیم.

وی بر اهمیت تربیت نیروهای انسانی در اسکی نیز تاکید کرد و گفت: باید تلاش کرد تا با ارتباطات موثر با چهره‌های برجسته اسکی در جهان شاهد افزایش توانمندی‌های اسکی بازان و مربیان ایران و بروز رسانی دانش آنها باشیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: اسکی جزو رشته‌هایی است که می‌تواند در بخش اقتصادی عملکرد خوبی داشته باشد و با توجه به ظرفیتی که از دکتر نظریان سراغ داریم،  بی‌شک ایشان می‌تواند در این حوزه نیز موفق عمل نماید.

در مجمع عمومی فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی علیرضا رحیمی به نمایندگی از کمیته ملی المپیک حضور داشت.

انتهای پیام

فدراسیون اسکی در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید