سایت رسمی فدراسیون اسکی ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - تهران - بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، بالاتر از تقاطع اسفندیار، خیابان شهید انصاری (صداقت)، پلاک 6، طبقه دوم

    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۵۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۴۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۳۰
    فکس : ۲۶۲۰۱۰۹۴

برگزاری نشست سازمان‌های تأثیرگذار اسکی نیروهای مسلح / تاکید بر هم افزایی و همراهی با فدراسیون اسکی

نشست سازمان‌های تأثیرگذار اسکی نیروهای مسلح برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی، نشست سازمان‌های تأثیرگذار اسکی نیروهای مسلح، با حضور نمایندگان ارگان‌های مختلف و به میزبانی اداره راهنمایی رانندگی تهران بزرگ برگزار شد.

در این نشست، سردار حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و رئیس شورای سیاست‌گذاری اسکی نیروهای مسلح، ضمن خیرمقدم به حاضرین در سخنانی اظهار کرد: همه باید دست در دست هم بدهیم و در پیش‌برد ورزش اسکی در نیروهای مسلح نهایت تلاش را داشته باشیم. نیروهای مسلح ظرفیت‌های بسیاری در ورزش اسکی دارد و این ظرفیت‌ها را در اختیار فدراسیون اسکی قرار خواهد داد.

وی افزود: ارتش و سپاه زیرساخت‌های خوبی دارند و می‌توان با رایزنی، این زیرساخت‌ها را برای توسعه ورزش اسکی به کار گرفت. اگر در زمینه تجهیزات و امکانات ورزش اسکی شاهد تولیدات داخلی با کیفیت باشیم ما به عنوان نیروهای مسلح آنها را خریداری می‌کنیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اسکی نیروهای مسلح با اشاره به بهره‌برداری و استفاده از امکانات موجود در ورزش اسکی خاطرنشان کرد: باید شرایط برای استفاده و بهره‌برداری عموم مردم از ورزش اسکی فراهم شود و در این میان نیروهای مسلح آمادگی کاملی برای خدمت‌رسانی دارد.

دکتر عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی نیز در این نشست ضمن تشکر از سردار حمیدی برای میزبانی از نشست سازمان‌های تاثیرگذار اسکی نیروهای مسلح، به نقش ورزش در بهبود عملکردها در بخش‌های مختلف اظهار کرد: ورزش در دنیای امروز به عنوان یک صنعت شناخته می‌شود و در کنار درآمدزایی بسیار، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از ناهنجاری‌ها دارد. نباید نقش ورزش را فقط در برد و باخت و نتیجه دید؛ بلکه باید تمامی ابعاد ورزش را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: اسکی یکی از رشته‌های مهم در اشتعال‌زایی و کسب درآمد به شمار می‌آید. بر اساس آمار و اطلاعات موجود 210 شغل مرتبط با اسکی در سراسر جهان وجود دارد و این ورزش دارای چرخه اقتصادی قوی است. ما باید تلاش کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود و ایجاد ظرفیت‌های جدید چرخه اقتصادی اسکی را در کشور فعال کنیم.

رئیس فدراسیون اسکی با اشاره به نقش مهم همراهی نیروهای مسلح در ورزش اسکی خاطر نشان کرد: ما آماده همکاری با نیروهای مسلح هستیم. نیروهای مسلح دارای امکانات و تجهیزات خوبی هستند که اگر در ورزش اسکی وارد شوند، سبب توسعه این رشته ورزشی خواهد شد.

سرهنگ میرزاحسینی رئیس هیأت اسکی نیروهای مسلح نیز در این نشست ضمن قدردانی از میزبانی اداره راهنمایی رانندگی تهران بزرگ، اظهار کرد: هدف از تشکیل این جلسه تعامل هرچه بیشتر میان نیروهای مسلح و فدراسیون اسکی است. از تمام افرادی که نقشی کلیدی در اسکی نیروهای مسلح دارند دعوت به عمل آورده‌ایم تا با یاری یکدیگر سبب رشد و توسعه اسکی شویم.

وی افزود: با توجه به اینکه اسکی یکی از رشته‌های تخصصی ورزشی در نیروهای مسلح به شمار می‌رود، ظرفیت بالایی در آن وجود دارد. ما به عنوان نیروهای مسلح نیاز به همکاری پیست‌های اسکی داریم. همچنین با توجه به برگزاری مسابقات برون مرزی و کسب یک مقام سوم ارزشمند آمادگی خوبی برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی داریم که با همکاری‌ فدراسیون اسکی به دنبال حضور در رویدادهای پیش رو هستیم.

سرهنگ میرزاحسینی، رئیس هیأت اسکی نیروهای مسلح با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در رشته‌های اسکی صحرانوردی و بیاتلون در نیروهای مسلح، خاطر نشان کرد: در تمامی دنیا نیروهای مسلح دو رشته اسکی صحرانوردی و بیاتلون را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهند. در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز توامندی بسیار خوبی در این رشته‌ها وجود دارد، اما این رشته‌ها نیاز به تجهیز و توسعه بیشتر دارند.

سرهنگ محمدرضا بختیاریان رئیس هیأت اسکی آجا نیز در این نشست اظهار کرد: ما از نظر نیروی انسانی دارای توانمندی بسیار خوبی هستیم و نفراتی داریم که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

وی افزود: پیست‌ اسکی شهید قوطاسلو شرایط خوبی را برای برگزاری دوره‌ها، تمرینات و مسابقات اسکی نیروهای مسلح دارد. در صورت فراهم بودن شرایط، آماده میزبانی از اسکی‌بازان دیگر ارگان‌های نیروهای مسلح هستیم.


سرهنگ حسین جوادی، مسئول کمیته آموزش اسکی نیروهای مسلح نیز در این نشست اظهار کرد: تلاش زیادی شد تا اسکی جزو دروس دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح باشد و این اتفاق چندسالی می‌شود که رخ نداده است. امیدواریم تصمیم‌گیرندگان، مجدداً اسکی را جزو دروس دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح کنند.

جناب سرهنگ مغروری، رئیس هیأت اسکی بسیج و جانشین هیأت اسکی سپاه نیز در این نشست در سخنانی گفت: این نشست اتفاق خوبی برای ‌هم‌افزایی هرچه بیشتر در اسکی نیروهای مسلح را فراهم آورد. متاسفانه شرایط شیوع ویروس کرونا صدمه‌های زیادی به فعالیت‌ ورزش اسکی زد. ما هم در بخش فعالیت‌های همگانی و هم در بخش مسابقات آماده همکاری هستیم.

سلیمانیان جانشین تربیت بدنی و اسکی وزارت دفاع هم در سخنانی اظهار کرد: در وزارت دفاع توانمندی خوبی برای تولید تجهیزات داریم و در صورت امکان برای تولید تجهیزات مرتبط به ورزش اسکی و پیست‌های اسکی اعلام آمادگی می‌کنیم.

سرهنگ جعفر دهقان، رئیس هیأت اسکی نیروی زمینی سپاه و یگان ویژه صابرین نیز در این نشست خاطرنشان کرد: یگان ویژه صابرین امکانات بسیار خوبی دارد و امیدواریم با تعامل هرچه بیشتر بتوانیم این امکانات را به کار ببندیم.

محمد بهمنی فرمانده گردان‌ فاتحین سپاه نیز اظهار کرد: نگاه ویژه‌ای به حوزه آموزش داریم و درخواست استفاده از ظرفیت‌های فدراسیون اسکی برای آموزش را داریم.

سروان علی‌زاده از اعضای هیأت اسکی آجا نیز در این نشست در سخنانی کوتاه پیشنهاد وارد شدن اسکی به عنوان یکی از دروس آکادمیک را ارائه نمود.

قربانعلی سولقانی رئیس کمیته فنی هیأت اسکی نیروهای مسلح نیز در این نشست به لزوم توسعه ورزش اسکی در بخش همگانی اشاره کرد و گفت: هر اندازه بتوانیم ورزش اسکی را در بخش همگانی توسعه دهیم، شاهد رشد بیشتر این ورزش خواهیم بود. البته زیرساخت‌های اسکی و توسعه پیست‌ها نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

سرهنگ غلامحسین علی‌پور مسئول آموزش اسکی تیپ 65 نوهد ، دکتر آریانفر دبیر هیأت اسکی نیروهای مسلح، منصور اسکندری از اعضای هیأت اسکی نیروهای مسلح و مرتضی محسن پور مدیر روابط عمومی فدراسیون اسکی از دیگر اعضای حاضر در این نشست بودند.

فدراسیون اسکی در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید