سایت رسمی فدراسیون اسکی ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - تهران - بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، بالاتر از تقاطع اسفندیار، خیابان شهید انصاری (صداقت)، پلاک 6، طبقه دوم

    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۵۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۴۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۳۰
    فکس : ۲۶۲۰۱۰۹۴

تشکیل کمیته ویژه اجرای فاز نخست بازسازی پیست اسکی بیجار / جذب منابع و حامی مالی از وظایف اصلی هیات های ورزشی است

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در مجمع انتخابی ریاست هیات اسکی استان اظهار کرد: پس از برگزای نشستی با حضور رئیس فدراسیون، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان و اعضا و پیشکسوتان هیات اسکی کردستان به زودی کمیته ویژه پیگیری اجرای فاز نخست بازسازی پیست اسکی بیجار تشکیل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی و به نقل از پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان، حامد جولائی مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در مجمع انتخابات هیات اسکی استان اظهار کرد: از نامزدهای روسای هیات‌های ورزشی این انتظار می‌رود که برنامه‌‌ها و راهکارهای خود را برای پیشرفت رشته مورد نظر در مجمع عنوان کنند و خود برای حل مشکلات راه حل ارائه دهند، زیرا کمبودها و گلایه ها را همه می‌دانیم.

وی ادامه داد: در سه منطقه از استان کردستان قابلیت ایجاد پیست اسکی را داریم که در حال حاضر در شهرستان بیجار این رشته فعال بوده و در شهرستان‌های سقز و قروه نیز زمینه ایجاد چنین پیستی فراهم است، اما کمبود منابع مالی و اسپانسر ورزشی مانع از احداث پیست اسکی در این شهرستان‌ها است. توانایی و منابع مالی دولت برای حمایت کامل از هیات‌های ورزشی محدود است و هیات‌ها طبق آئین نامه باید خود به دنبال درآمدزایی و حامی مالی باشند تا رشته تحت مدیریت آنها توسعه پیدا کند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به وجود قانون ماده 27 به عنوان یک راهکار در راستای کمک گرفتن از بخش خصوصی اظهار کرد: هیات‌های ورزشی و روسای ادارات ورزش و جوانان در شهرستان ها می‌تواننند با حمایت اداره کل ورزش و جوانان کردستان از طریق ماده 27 واگذاری پروژه‌های ناتمام و نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی، از ظرفیت سرمایه‌گذاران این بخش استفاده کنند.

وی به جلسه بررسی مشکلات پیست اسکی بیجار که با حضور رئیس فدراسیون اسکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و فرماندار شهرستان بیجار و اعضای هیات اسکی استان برگزار شد اشاره کرد و افزود: در این جلسه قرار شد تا کمیته ویژهای برای پیگیری امور این پیست تشکیل شود و با فازبندی بودجه و مراحل تهیه ملزومات پیست اسکی بیجار را در فاز اول تجهیز کنیم و برای فعالیت ورزشکاران این رشته فراهم شود.

جولائی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت فعلی این پیست مبلغی در حدود 24 میلیارد تومان برای تجهیز و بازسازی کامل این مجموعه نیاز است که فراهم نمودن این مبلغ نه در توانایی فدراسیون و نه در توانایی وزارت و اداره کل ورزش و جوانان کردستان قابل گنجایش است و باید تکمیل پیست اسکی بیجار را فازبندی کرده و در سه فاز مختلف اجرا کنیم. در صورت امکان و اختصاص بودجه اگر فاز نخست پیست اسکی بیجار را اجرا کنیم می‌توان امیدوار بود با جذب و پرورش استعدادهای ورزشکاران کردستانی شاهد حضور آنها در مسابقات آسیایی، جهانی و حتی المپیک زمستانی باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر کردستان چند ورزشکار مطرح دارد که می‌توانند در رشته اسکی روی چمن برای استان مدال‌آوری کنند و حتی به مسابقات اسکی جهانی نیز دعوت شدند که متاسفانه به دلیل کمبود منابع و حامیان مالی و بالا بودن هزینه‌های ورودی از اعزام بازماندند.

جولائی در پایان خاطر نشان کرد: روسای هیات‌های ورزشی و حتی ورزشکاران باید آئین نامه هیات‌های ورزشی به ویژه بندهای (الف) و (ب) ماده 14 را به خوبی مطالعه کنند و با آگاهی از مفاد آن خود را برای احراز پست ریاست هیات کاندید کنند، زیرا در این آئین‌نامه به صراحت عنوان شده که درآمد‌زایی، جذب اسپانسر و منابع مالی و حمایت از قهرمانان آن رشته ورزشی از وظایف اصلی هیات های ورزشی است و در کنار آن نیز کمک های جزئی دولت هم وجود دارد.

انتهای پیام

فدراسیون اسکی در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید