سایت رسمی فدراسیون اسکی ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - تهران - بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، بالاتر از تقاطع اسفندیار، خیابان شهید انصاری (صداقت)، پلاک 6، طبقه دوم

    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۵۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۴۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۳۰
    فکس : ۲۶۲۰۱۰۹۴

محدودیتهای شدید در المپیک زمستانی پکن / شرایط سخت‌گیرانه بی‌سابقه در تاریخ ورزش

چین شرایط سخت‌گیرانه و بی‌سابقه خود را برای برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در پکن اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی، چین در حال برنامه‌ریزی برای حلقه بسته المپیک زمستانی ۲۰۲۲ است و این شرایط مورد تائید کمیته بین‌المللی المپیک نیز قرار گرفته اما احتمالا انصراف برخی ورزشکاران را در پی خواهد داشت.


در حالی که به دلیل شیوع ویروس کرونا بازی‌های المپیک تابستانی و زمستانی به طرزی بی‌سابقه به یکدیگر نزدیک شده‌اند، با این حال بازی‌های المپیک زمستانی پکن شباهتی به بازی‌های المپیک تابستانی توکیو نخواهد داشت.


پکن از اجرای سطحی از کنترل که پیش از این در بازی‌ها دیده نشده بود خبر داد و اعلام نمود ورزشکاران و شرکت‌کنندگان در این رویداد با محدودیت‌های شدیدی روبرو خواهند بود؛ این را انتشار اولین ویرایش پروتکل‌های بهداشتی بازی‌های المپیک زمستانی تایید می‌کند. به نظر می‌رسد المپیک زمستانی ۲۰۲۲ که از ۱۵ بهمن ماه آغاز خواهد شد، محدودترین رویداد ورزشی جهان شود.


بازی‌های المپیک و پارالمپیک پکن در مکانی برگزار می‌شود که سازمان‌دهندگان آن را «سیستم مدیریت حلقه بسته» نامیده‌اند! محیطی شبیه حباب که ورزشکاران، مقامات، اصحاب رسانه و کارگران از روزی که به محل بازی‌ها می‌رسند تا لحظه خروج آن را ترک نخواهند کرد.


برای حضور در این حباب نیز دو شرط وجود دارد که شامل ورزشکاران و هر شخص دیگری خواهد شد: ورود به چین در حالی‌که به طور کامل واکسینه شده‌اند یا گذراندن ۲۱ روز قرنطینه انفرادی. افرادی که در حباب هستند نیز روزانه تحت آزمایش کرونا قرار خواهند گرفت.


همچنین تماشاگران این بازی‌ها نیز محدود به ساکنان سرزمین اصلی چین شده است. این بازی‌ها قرار است با حضور نزدیک به ۳هزار ورزشکار و همچنین چند هزار نفر از عوامل اجرایی برگزار شود. هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک نیز در بیانیه‌ای حمایت کامل خود را از این محدودیت‌ها اعلام کرد.


المپیک تابستانی در توکیو دارای پروتکل بهداشتی بسیار شناوری بود. شرکت‌کنندگان نیازی به واکسیناسیون نداشتند و با وجود توصیه به خارج نشدن از دهکده المپیک، افراد حاضر در این رویداد می‌توانستند به فروشگاه‌های رفاهی، رستوران‌ها و مراکز خرید بروند. در همین حال، اعضای رسانه‌های خبری محلی و نیروهای کار در توکیو اجازه داشتند به خانه‌های خود رفت و آمد کنند.


این در حالیست که بسیاری از ورزشکاران برجسته در سراسر جهان هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند و باید دید چه تعداد از المپیکی‌ها تصمیم می‌گیرند از بازی‌های المپیک زمستانی پکن صرف نظر کنند. برخی کشورها به ورزشکاران خود اعلام کرده‌اند برای شرکت در بازی‌های المپیک زمستانی پکن باید واکسن خود را تا ۱۰ آذر ماه دریافت کنند.


انتهای پیام

 

فدراسیون اسکی در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید