سایت رسمی فدراسیون اسکی ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - تهران - بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، بالاتر از تقاطع اسفندیار، خیابان شهید انصاری (صداقت)، پلاک 6، طبقه دوم

    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۵۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۴۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۳۰
    فکس : ۲۶۲۰۱۰۹۴

رئیس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی:

بررسی برگزاری اردوی مشترک ورزش های زمستانی بین ایران و چین

رئیس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی گفت: در تلاش هستیم تا بتوانیم اردوهای مشترکی با کشور چین داشته باشیم و در راستای انتقال تجربیات ورزشی بین فدراسیون ورزش های زمستانی اقدام کنیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی؛ دکتر عباس نظریان در جریان بازدید سفیر چین در ایران از مجموعه پیست توچال گفت: کشور چین میزبان بازی‌های المپیک زمستانی ۲022 در شهر پکن است که در همین راستا بر اساس هماهنگی های صورت گرفته بین وزارت امورخارجه امروز میزبان سفیر محترم چین در مجموعه پیست توچال بودیم تا ضمن بازدید جناب آقای چانگ هوآ از این مجموعه در زمینه افزایش تعاملات بین فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران و چین رایزنی هایی داشته باشیم.

وی ادامه داد: آماده بودن مجموعه پیست اسکی توچال در این شرایط آب و هوایی برای سفیر چین جالب و حائز اهمیت بود که چنین پیستی با آمادگی بالا و در نزدیکی پایتخت وجود دارد که ورزشکاران برای حضور در بازی‌های المپیک زمستانی ۲022 به صورت جدی تمرین می کنند.

نظریان گفت: طی صحبتی که با سفیر محترم چین داشتیم؛ ایشان عنوان کردند که کشور چین حتی با جمعیت بالایی که دارد در ورزش های زمستانی ظرفیت‌های زیادی نتوانسته ایجاد کند و تقریبا 3 استان از استان های شمالی یا شمالغربی بیشتر فضای برف دارند و فضای اسکی را در این کشور دارند اما از روزی که میزبان المپیک زمستانی شدن این توسعه ورزش‌های زمستانی در کشور چین سرعت گرفته است و این ظرفیت بسیار عالی است که ما با توجه به تعاملی که ایران و چین در حوزه‌های مختلف وجود دارد بتوانیم در حوزه ورزش های زمستانی نیز اردوهای مشترکی داشته باشیم.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم حتی از تجهیزاتی که در کشور چین تولید می‌شود با قیمت های مناسب تهیه و در اورهال کردن پیست های ما استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی با اشاره به شرایط بازیکنان تیم ملی اسکی برای حضور در مسابقات المپیک 2022 گفت: در اولین فرصتی که به لحاظ شرایط آب و هوایی امکان حضور در پیست اسکی فراهم شد تیم ملی ایران در توچال حضور پیدا کرد و اعضای دعوت شده به تمرینات تیم ملی زیر نظر مربیان بر روی پیست تمرین می کنند.

وی ادامه داد: در هفته آینده مسابقات اسنوبرد را در روز چهاردهم و پانزدهم آذرماه روی همین پیست توچال خواهیم داشت و به محض اینکه برف دیزین هم در این پیست بنشیند مسابقات انتخابی که زیر نظر فدراسیون جهانی FIS برگزار می شود در پیست دیزین انجام خواهد شد.

فدراسیون اسکی در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید