سایت رسمی فدراسیون اسکی ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - تهران - بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، بالاتر از تقاطع اسفندیار، خیابان شهید انصاری (صداقت)، پلاک 6، طبقه دوم

    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۵۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۴۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۳۰
    فکس : ۲۶۲۰۱۰۹۴

مشروح سخنان وزیر ورزش و جوانان در بازدید از فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی

دکتر حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در دیدار از فدراسیون اسکی و ورزش های زمستان، مطالب مهمی را بیان کرد.

به گزارش فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی، دکتر حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان ضمن بازدید از فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی، مطابی را بیان کرد که در ادامه، شرح به آن پرداخته شده است.

 

امروز فرصتی شد که در بازدیدهایی که در فدراسیون های ورزشی آغاز کرده ایم بازدیدی از ساختمان تحت پوشش فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی داشته باشیم.

در این بازدید مباحث و توضیحات ارزشمندی عنوان شد. بخشی از اهداف رسالت وزارت ورزش و جوانان در این جلسه محدود یک ساعته تبیین شد که البته جلسات تخصصی ما همچنان در وزارتخانه ادامه دارد ولی من خیلی دوست داشتم دیدار چهره به چهره با همکارانم به ویژه روسای فدراسیون ها و مدیران محترمشان، اعضای هیات ریسه، کارکنان بسیار ارزشمند و بی ادعایی که در فدراسیون ها کار می کنند (و ما بعضا فرصت و سعادت دیدار رودررو نداریم) را داشته باشم. علاقه مند بودم چینین دیدارهایی را تسریع کنم و هرچه سریعتر بتوانم از نزدیک در جریان امور فدراسیون ها قرار بگیرم.  

وزیر ورزش و جوانان

الان فصل فدراسیون اسکی است و رییس فدراسیون هم نگرانی هایی داشت و مطرح شد. نیازهایی از امکانات فنی و فضا و سخت افزار گرفته تا منابع درآمدی وجود داشت که مطرح شد. امیدوارم شرایطی که فدراسیون اسکی برای برنامه هایی که پیش بینی کردند، محقق شود. و ما قول هایی را دادیم که به عنوان برادر در کنار فدراسیون انجام وظیفه کنیم.

از تمام ظرفیت معاونین و مدیران وزارت ورزش و جوانان برای حل مشکلات فدراسیون های ورزشی استفاده خواهیم کرد. همینطور از ظرفیت شرکت توسعه که همه ما بایستی به عنوان حاکمیت به نحوی در تهیه و تقدیم زیرساخت های مورد نیاز فدراسیون ها به گونه ای عمل کنیم که فدراسیون ها کمترین دغدغه را داشته باشند و در اهداف توسعه ای، همگانی و قهرمانی همراهشان باشیم.

هر فدراسیون متولی آن رشته ورزشی است؛ بنابراین هر برنامه ای که متولیان دارند ما در خدمتشان هستیم و کمکشان می کنیم که اتفاقا بازوی توانمند ما باشند و من هم به عنوان خادم ورزش و جوانان بر خودم تکلیف دانستم که در خصوص مطالبی که امروز مطرح شد، راهکارهایی را پیشنهاد بدهم. همفکری کردیم و ادامه این جلسات در وزارت ورزش خواهد بود.

رییس فدراسیون نگران چند مورد بودند که با توجه به برنامه هایی که در پیش دارند (به ویژه المپیک زمستانی)، همفکری هایی کردیم. به نتایجی هم رسیدیم و ان شاالله فصل خوبی در انتظار ورزش های زمستانی است.


همه فدراسیون ها نیاز به یکسری امکانات دارند و همه امکانات هم باید در اولویت در اختیار فدراسیون ها قرار بگیرد. به عبارت ساده تر تمام امکانات حاکمیتی و دولتی بایستی به نحوی تهیه شوند که همه فدراسیون های ورزشی کشور از آن بهره مند شوند. در خصوص پیست های اسکی کشور ما هم فقط یکی دو پیست اسکی نداریم به خصوص در دو استان البرز و تهران پیست های خوبی داریم.

یکی از این پیست های خوب، پیست اسکی شمشک است که بنا به دلایلی فراز و فرودهای زیادی پشت سر گذاشته است اما یکی از اصلی ترین تاریخچه ورزش اسکی ما و یکی از مهمترین فصل های تاریخی ما در اسکی در شمشک است. تاریخچه خوبی در این پیست چه قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی و چه بعد از انقلاب اسلامی داشته ایم. راهی که شمشک طی کرده است، همیشه در مسیر پشتیبانی ورزش های زمستانی ما بوده و قهرمانان خوبی تحویل جامعه داده است.

همجوار این پیست ، پیست دربندسر قرار دارد و در استان البرز نیز پیست دیزین است. یکی از دغدغه های موجود فدراسیون این بود که پیستی در اختیار ندارد. قرار بر این شد که در شرکت توسعه در مورد آن صحبت کنم تا به صورت آزمایشی پیست اسکی شمشک را یک سال در اختیار فدراسیون قرار بدهیم و البته صحبت ها و شرایط تفاهم نامه باید طی شود تا به بهترین شکل ممکن که فدراسیون به هیچ زحمت و نگرانی نباشد، رخ دهد و فدراسیون بهترین استفاده را کند و بهره برداری تخصصی کند.

نکته مهمی وجود دارد که مالکین محترم در شمشک نقطه نظرات و ملاحظاتی داشته اند و  ظاهرا یک سری اعتراضاتی از قبل باقی مانده است. من خواهش کردم دوستان پیش قدم شوند و بروند با اهالی و ساکنین منطقه صحبت کنند. با کمال میل پای صحبت ها مینشینیم و دغدغه های آنها را پیگیری میکنیم که عزیزان اگه مطالبه ای دارند به آن برسند و از این نظر حق و ناحق نشود ولی شرایط به گونه ای شود که اعتراضاتشان مانع بازگشایی پیست شمشک نشود.

دکتر حمید سجادی

البته پیست شمشک باید استانداردسازی شود. ظاهرا یک سری بازسازی هایی مورد نیاز است تا استاندارد شود که خدایی نکرده از نظر ایمنی به مشکل بر نخوریم و عزیزانی که میخواهند در این پیست فعالیت کنند، با مخاطره ای رو به رو نشوند.
ما استانداردهای پیست را با شرکت توسعه فراهم کنیم و بعد، صحیح و سالم در اختیار فدراسیون قرار دهیم تا فدراسیون یک سال موقتا بهره بردار شود. من قول دادم اگر فدراسیون در این بهره برداری، بهره ور عمل کند و ما را در اهدافمان در ورزش همگانی و قهرمانی در این رشته های تحت پوشش برساند، دست فدراسیون را در پیست های دیگر دارای اختیار باز خواهیم گذاشت تا به نفع اسکی کشور و خانواده بزرگ این رشته اقدام شود.

جا دارد از هم میهنان صبورمان در نزدیکی پیست های اسکی تشکر کنم که میزبان شایسته ای در آنجا داریم؛ بطور مثال، هر فردی که به شمشک یا دربندسر می رود با خاطرات خوب باز می گردد و این حس تا مدتها وجود دارد. برای اهالی ورزش و فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی آرزوی موفقیت دارم.

فدراسیون اسکی در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید