سایت رسمی فدراسیون اسکی ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - تهران - بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، بالاتر از تقاطع اسفندیار، خیابان شهید انصاری (صداقت)، پلاک 6، طبقه دوم

    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۵۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۴۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۳۰
    فکس : ۲۶۲۰۱۰۹۴

چین، فصل جدید روابط دیپلماتیک ورزش ایران در ۲۰۲۲

مقامات ارشد ورزش ایران به منظور افزایش سطح تعاملات و مناسبات بین‌المللی در راستای تقویت دیپلماسی عمومی به چین میزبان بازی‌های المپیک زمستانی و آسیایی سفر کردند تا نخستین فصل از مذاکرات روابط دیپلماتیک خود را در سال ۲۰۲۲ آغاز کنند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی، مقامات ارشد ورزش ایران به منظور افزایش سطح تعاملات و مناسبات بین‌المللی در راستای تقویت دیپلماسی عمومی به چین میزبان بازی‌های المپیک زمستانی و آسیایی سفر کردند تا نخستین فصل از مذاکرات روابط دیپلماتیک خود را در سال ۲۰۲۲ آغاز کنند.

این دور از مذاکرات ورزشی با مقامات ارشد نهادهای بین‌المللی در حالی آغاز شد که دکترسید حمیدسجادی وزیر ورزش و جوانان برای نخستین بار با سفر به پکن فصل جدیدی از روابط دیپلماتیک ورزشی خود را همراه با دکتر سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک آغاز کرد.

دکتر سجادی که پیش‌تر بر استفاده از ظرفیت مهم دیپلماسی ورزشی با همکاری وزارت امور خارجه در دستور کار دولت خبر داده بود، در طول سفر پنج روزه خود همراه با رییس کمیته ملی المپیک با برخی از همتایان خود در حاشیه بازی‌های المپیک زمستانی دیدار و گفت و گو کرد. این سفر که در واقع با قصد تقویت دیپلماسی ورزشی و افزایش همکاری‌های ورزشی است، فرصتی شد تا چندین دیدار هم با همتایان خود و مدیران ارشد کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) برای کسب امتیاز و تعامل حداکثری داشته باشد.

محورهای این گفت و گو درباره حمایت‌های مالی، کسب کرسی و امتیاز از نهادهای بین‌المللی است که در راستای دیپلماسی ورزشی به کار می‌گیرند و کسب کرسی‌های بین‌المللی، جلوگیری از تعلیق برخی رشته‌ها، سفر برخی مقامات ارشد ورزشی بین‌المللی به تهران و افزایش همکاری‌های ورزشی در واقع ره‌آورد تلاش‌ نهادهای ورزشی ایران برای ارتقا دیپلماسی ورزشی ایران در مجامع بین‌المللی است.

استقبال چین از ایران مقامات ارشد ورزش ایران نخستین دیدار دیپلماتیک خود را با لی کی هونگ رئیس کمیته ملی المپیک کره‌جنوبی آغاز کردند که ضمن استقبال از همکاری‌های ورزشی ۲ کشور، سئول آمادگی خود را برای همکاری با ورزش ایران اعلام کرد و سجادی و صالحی‌امیری از رئیس کمیته ملی المپیک کره‌جنوبی برای سفر به تهران و بازدید از امکانات ورزشی و امضا تفاهمنامه همکاری بین طرفین دعوت کردند.

گو ژونگ ون وزیر ورزش و کمیته المپیک چین دومین دیدار دیپلماتیک مقامات ارشد ورزش ایران بود، که در این دیدار «ون» گفت: از همکاری‌های۲ جانبه ورزشی استقبال می‌کنیم و چین این آمادگی را دارد در تمامی زمینه‌ها، همکاری خوبی با ورزش ایران داشته باشد. چین برای کشورهای دوست احترام زیادی قائل است و برای گسترش مناسبات ورزشی آمادگی کامل داریم.

خرسندی مدیران IOC از حضور چهره المپین در وزارت ورزش سپس وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در سومین دیدار خود با «جیمز مکلوید» معاون اجرایی، «الیور نیامکی» مسئول سولیداریتی و «جروم» مدیران ارشد کمیته بین‌المللی المپیک موسوم به آی. او. سی دیدار و گفت و گو کردند که در این دیدار مدیران کمیته بین‌المللی المپیک از اینکه یک چهره ورزشی و المپین، وزیر ورزش ایران شده است، اظهار خرسندی کردند.
این دیدار که بیش از ۲ ساعت طول کشید بر تداوم همکاری‌های سازنده بین کمیته ملی المپیک ایران و آی.او.سی تاکید کردند تا سطح این تعاملات در قالب ۲جانبه و حتی چند جانبه گسترش یابد.

حال نهادهای ورزشی ایران امروز و در آخرین روز سفر خود با «توماس باخ» رییس کمیته بین‌المللی المپیک دیدار و گفت و می‌کنند که این دیدار با ۲ هدف انجام می‌شود. نخست، جلب حمایت و دومین رفع موانع سر راه ورزش ایران از جمله تلاش برای رفع تعلیق جودوی ایران است.

به نظر می‌رسد این حضور در فصل جدید از روابط دیپلماتیک وزیر ورزش و رییس کمیته المپیک ایران در سال نو میلادی به برقراری ارتباط مداوم با کمیته بین‌المللی المپیک، شوراها، انجمن‌ها و دیگر نهادهای وابسته به آی. او. سی، فدراسیون‌های بین‌المللی، کنفدراسیون‌های قاره‌ای، کمیته‌های ملی المپیک منجر شود که در واقع جزو مهمترین رسالت بین‌المللی هر کشوری محسوب می‌شود.

فدراسیون اسکی در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید