سایت رسمی فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - تهران - بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، بالاتر از تقاطع اسفندیار، خیابان شهید انصاری (صداقت)، پلاک 6، طبقه دوم

    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۵۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۴۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۳۰
    فکس : ۲۶۲۰۱۰۹۴

شمشک


معرفی پیست
پیست بین‌المللی اسکی شمشک از پیست‌های اسکی تهران است. پیست اسکی شمشک در منطقه رودبار قصران، در ۵۷ کیلومتری شمال شرقی تهران و در شهر شمشک واقع شده‌است. این پیست اسکی برای اولین بار در سال ۱۹۵۸ مورد استفاده قرار گرفت و توسط فدراسیون بین‌المللی اسکی به دلیل ایجاد تغییراتی در پیست در سال ۱۹۹۷ مورد تأیید فدراسیون اسکی قرار گرفت. پیست اسکی شمشک در ارتفاع ۲۵۵۰ متر تا ۳۰۵۰ متر از سطح دریا با افت عمودی ۵۰۰ متر و عمق برف دو تا چهار متر قرار دارد. پیست اسکی شمشک پس از پیست اسکی دیزین، دومین پیست اسکی بزرگ ایران است. پیست اسکی شمشک بیشتر به دلیل دامنه‌های شیب دار، مورد استفاده اسکی بازان پیشرفته قرار می‌گیرد. همچنین بهترین اسکی بازان ایرانی را در این پیست اسکی ملاقات خواهید کرد.
ابتدا مهندسین آلمانی معدن پایه‌گذار اسکی در شمشک بودند. فعالیت اسکی در شمشک از سال ۱۳۲۷ شروع شد و در سال ۱۳۳۷ با نصب تله اسکی به طول ۲۵۰ متر که به صورت ۳ پایه‌ای بود پیست به صورت حرفه‌ای تر بکار خود ادامه داد. بعدها و در سال ۱۳۷۵، با اصلاحاتی که به عمل آمد، از سوی فدراسیون جهانی اسکی به عنوان پیست بین‌المللی شناخته شد.
از امکانات آن می‌توان دو دستگاه تله‌سیژ، دو دستگاه تله‌اسکی بشقابی و دو دستگاه تله‌اسکی چکشی را نام برد. پیست همچنین مجهز به نورافکن زرد بوده و می‌توان تا پاسی از شب در آن به اسکی پرداخت. امکانات اقامتی شمشک، شامل دو هتل است. در این میان هتل شمشک دارای ۳۲ اتاق و ۴ سوئیت بوده و در رتینگ سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، دو ستاره شناسایی می‌گردد.. شمشک همچنین دارای ۴ رستوران است که یکی از آن‌ها در قله قرار دارد.

 

فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید