سایت رسمی فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - تهران - بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، بالاتر از تقاطع اسفندیار، خیابان شهید انصاری (صداقت)، پلاک 6، طبقه دوم

    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۵۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۴۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۳۰
    فکس : ۲۶۲۰۱۰۹۴

پیام


پیام منطقه‌ای‌ روستایی‌ را شامل می‌شود که در بخش مرکزی‌ شهرستان مرند و در دامنه ارتفاعات رشته کوه میشو واقع شده و از مرتفع‌ترین گردنه‌های‌ حد فاصل تبریز به ماکو در استان آذربایجان غربی‌ است.
نام قدیمی‌ پیام (یام) می‌باشد که هم اکنون نیز همین نام در گفت‌گوهای‌ محاوره‌ای‌ مردمان آذربایجان بر زبان‌ها جاری‌ است.
یام در زبان مغول به معنی‌ اسب چاپار است که در مسیرهای‌ مختلف در هر منزلی‌ مستقر بود تا پیک مورد نظر سوار بر آن را به مقصد برساند که با گذر زمان نام یام از سوی‌ فرهنگستان ایران به پیام تبدیل گردید.

از آنجایی که قزوین، میانه، تبریز و ماکو یکی‌ از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین شاهراه‌های‌ ارتباطی‌ شرق به غرب در طول تاریخ بوده، کاروانسرای‌ موجود در منطقه پیام نیز حکایت از تعلق آن به دوره مغول و صفویه دارد که ازمهم ترین تاسیسات میان راهی‌ این محور به شمار می آمد.
زمستان های‌ سرد و برف گیر از دیگر ظرفیت‌های‌ بسیار مناسب جلب گردشگر به منطقه پیام است که داشتن پیست اسکی‌ در این منطقه باعث شده سالانه عده کثیری از گردشگران داخلی و خارجی به این سمت روانه شوند.

پیست اسکی پیام که در ارتفاعات این منطقه واقع شده و در روزهای تعطیل پذیرای بسیاری از خانواده‌های آذری است. تابستان های پیام نیز به دلیل مطبوع بودن آب و هوا و داشتن طبیعت زیبا، آب‌های‌ روان و چمنزارهای چشم نواز همه روزه علاقه‌مندان طبیعت و گردشگری‌ را به خود جلب می کند.

فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید