سایت رسمی فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - تهران - بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، بالاتر از تقاطع اسفندیار، خیابان شهید انصاری (صداقت)، پلاک 6، طبقه دوم

    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۵۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۴۰
    تلفن : ۲۶۲۰۶۲۳۰
    فکس : ۲۶۲۰۱۰۹۴

دیزین

مجموعه بین‌المللی پيست اسکی ديزين اولين پيست اسكی در ايران است كه از طرف فدراسيون بین‌المللی اسكی برای برگزاری مسابقات رسمی و بین‌المللی مورد تائيد قرار گرفت و عنوان بين المللی به خود گرفت.
رسميت اين پيست وابسته به امكانات ويژه و خاصی است كه شامل نكات فنی مانند شيب مسير، طول مسير، محل برگزاری مسابقات و امكانات رفاهی است.
ديزين در شمال كوه‌های تهران ( منطقه گاجره ) و به فاصله 123 كيلومتر از مسير جاده چالوس و 71 كيلومتر از مسير شمشک واقع شده است .
تاريخ نصب اولين دستگاه‌های بالابر در ديزين به سال 1348 می‌رسد كه به مرور 4 تله كابين، 3 تله سيژ ، 9 تله اسكی بشقابی و یک تله اسكی چكشی در آن نصب شده است.
ارتفاع پایين‌ترين نقطه از سطح دريا در پیست دیزین 2650 متر و بلندترين نقطه آن به 3600 متر می‌رسد.
مدت زمان فصل اسكی در ديزين كه بيشترين زمان را برای اسكی بازان درايران فراهم آورده از اوایل آذرماه تا اواسط ارديبهشت ماه است. امكانات رفاهی اين پيست بنا به توسعه وسعت منطقه شامل 2 هتل ، ‌19 كلبه و 6 رستوران است .
فعاليت مجموعه ديزين به فصل زمستان محدود نمی‌‌شود ، در سال 1372 با نظر فدراسيون بین‌المللی اسكی و همكاری متخصصان اين رشته كلنگ احداث پيست اسكی روی چمن در اين منطقه زده شد تا در تابستان ورزش اسكی روی چمن در اين پيست توسط علاقه‌مندان دنبال شود.
زمان بهره برداری در فصل زمستان برای این پیست در تمامی روزهای هفته است و این پیست برای اسکی‌بازن دارای امكانات آموزشی نظیر مدرسه اسكی ، پايگاه قهرمانی و مغاز‌ه‌های اجاره لوازم اسکی است.

فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید